Salget af UC gennemført

Alle betingelser for salget af UC AB til Asiakastieto Group Plc, der blev offentliggjort 24. april 2018, er nu opfyldt, og salget blev gennemført 29. juni 2018.

Nordea Bank AB har modtaget 2.303.315 aktier i Asiakastieto Group Plc og ca. EUR 26 mio. kontant. Kapitalgevinsten ved salget beløber sig til ca. EUR 84 mio. og indgår i bankens regnskab for 2. kvartal 2018. De modtagne aktier svarer til 9,6 pct. af de samlede aktier og stemmer i Asiakastieto Group Plc.

Yderligere information:
Claes Eliasson, Group Communications, +46 72 141 67 12

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com