Salget af UC gennemført

Alle betingelser for salget af UC AB til Asiakastieto Group Plc, der blev offentliggjort 24. april 2018, er nu opfyldt, og salget blev gennemført 29. juni 2018.

Nordea Bank AB har modtaget 2.303.315 aktier i Asiakastieto Group Plc og ca. EUR 26 mio. kontant. Kapitalgevinsten ved salget beløber sig til ca. EUR 84 mio. og indgår i bankens regnskab for 2. kvartal 2018. De modtagne aktier svarer til 9,6 pct. af de samlede aktier og stemmer i Asiakastieto Group Plc.

Yderligere information:
Claes Eliasson, Group Communications, +46 72 141 67 12

Tags:

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.