Sara Helweg-Larsen ny leder af Group Communications i Nordea

Nordea har udnævnt Sara Helweg-Larsen til ny leder af Group Communications. Hun kommer fra en stilling som VP, Global Head of Communications i Maersk Transport & Logistics Division. Sara Helweg-Larsen tiltræder stillingen i Nordea 1. maj 2017.

- Jeg glæder mig meget til opgaven med at samle og løfte Nordeas samlede kommunikationsindsats på tværs af markeder og discipliner, siger Sara Helweg-Larsen.

Roberta Alenius har sagt ja til stillingen som leder af Group External Communications. Roberta kommer fra en stilling som Vice President og leder af Communications Sweden i Telia. Roberta starter 1. april og refererer til Sara Helweg-Larsen.

- Kommunikation er afgørende for vores relationer med både kunder og samfundet som helhed. Så jeg er meget glad for at meddele, at vi har ansat en ny leder af Group Communications – Sara Helweg-Larsen fra Danmark – og en ny leder af Group External Communications – Roberta Alenius fra Sverige. Jeg glæder mig til at byde dem begge velkommen, siger koncernchef Casper von Koskull.

Erik Feldt er udnævnt til ny leder af Group Sustainability. Erik har været i Nordea i mange år, senest som leder af HR Wealth Management. Den nuværende leder af Group Sustainability, Åse Bergstedt, rykker til en rolle som Chief Sustainability Strategist og indgår i Group Sustainability-teamet.

Der etableres også en Group Sustainable Finance-enhed, som ledes af Sasja Beslik. Enheden skal sikre, at de initiativer, som Group Sustainability træffer beslutning om, bliver implementeret i forretningen.

- Bæredygtighed får større og større betydning for Nordea og vores kunder. For at understrege denne betydning skaber vi et mere fokuseret Group Sustainability-team på et strategisk niveau under Erik Feldts ledelse, siger Johan Ekwall, Chief of Staff.

Yderligere information:

Johan Ekwall, Chief of Staff, +46 8 010 156 32 16
Søren Hansen Reumert, kommunikationschef, Danmark, 70 80 11 62

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com