Snorre Storset ny leder af Wealth Management og adm. direktør for Nordea Bank Norge ASA

Snorre Storset (43) tiltræder stillingen som leder af Wealth Management 1. februar 2016 og stillingen som ny administrerende direktør for Nordea Bank Norge ASA 14. januar 2016.

Han efterfølger Gunn Wærsted (60), som har besluttet at træde tilbage fra sine stillinger i Nordea og forfølge en aktiv bestyrelseskarriere. Hun fortsætter som rådgiver i Nordea indtil udgangen af april 2016, hvor hun stopper i banken.

- Jeg vil gerne takke Gunn Wærsted for de fremragende resultater, hun har skabt som leder af Wealth Management, medlem af koncernledelsen og administrerende direktør for Nordea Bank Norge. Gunn har spillet en vigtig rolle i udviklingen af Nordea. Under hendes lederskab er Wealth Management blevet en førende international formueforvalter og ubestridt førende i Norden, siger Casper von Koskull, Nordeas koncernchef.

Snorre Storset kom til Nordea i 2010 som leder af Products & Operations i Asset Management fra en stilling som administrerende direktør for Handelsbanken Liv. Han blev udnævnt til leder af Nordea Life & Pensions i 2012. I november 2015 blev han udnævnt til medlem af koncernledelsen og deputy for Wealth Management. Snorre Storset har en kandidatgrad i økonomi fra Norges Handelshøyskole.

- Snorre Storset har vist stærkt lederskab i sine tidligere stillinger. Som leder af Life & Pensions førte han organisationen gennem en vellykket større forandringsproces. Hans erfaring og kompetencer vil sikre vores fortsatte succes som den største og hurtigst voksende formueforvalter i Norden samt understøtte Nordeas position som den førende nordiske bank, siger Casper von Koskull.

Yderligere information:
Emma Rheborg, leder af Communications Sweden, +46 10 1563457

Informationen indeholdt i denne pressemeddelelse er i overensstemmelse med det, som Nordea er pålagt at offentliggøre i henhold til den svenske lov om handel med finansielle instrumenter (1991:980) og/eller den svenske lov om værdipapirmarkeder (2007:528).

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com