Startups nu udvalgt til Nordeas Accelerator-program

Over 200 startup-virksomheder fra hele verden ansøgte om at komme med i Nordeas Accelerator-program. Nu er 19 startups blevet tilbudt at arbejde i Nordeas kontorer i Stockholm og Helsinki fra 12. september, så de kan udvikle deres fintech-ideer sammen med Nordea.

Nordea Startup Accelerator er et intensivt 12-ugers program, der giver en række udvalgte startups mulighed for at udvikle deres ideer sammen med Nordea og nogle af Nordens bedste fintech-eksperter. Ideen er at lære sammen og finde nye forretnings- og partnerskabsmuligheder gennem samarbejde og i sidste ende tilbyde Nordeas kunder endnu bedre digitale løsninger.

- Vi havde en fantastisk udvælgelsesuge i Oslo i sidste uge, og jeg er virkelig imponeret over virksomhedernes ideer, engagement og talent. Vi var især på udkig efter ideer inden for nye teknologier som fx cognitive computing, kunstig intelligens, finansiel brug af blockchain-teknologi og kreative ideer til livsforsikrings- og pensionsløsninger. Og jeg er glad for at kunne sige, at vi fik gode ideer inden for alle områderne, siger Jan Sirich, leder af Experimentation & Learning i Nordea.

Det er anden gang, Nordea arrangerer Accelerator-programmet, som er det største af sin art i Norden. Det første kørte i vinteren 2015-16. Startup-virksomhederne modtog over EUR 600.000 i ny finansiering, og Nordea har fortsat sit samarbejde med to af dem (Jenny og Feelingstream).

De startup-virksomheder, der indtil videre er indgået kontrakt med, er: Asteria (Sverige), Lenovium (Sverige), Kuan (Storbritannien), Taviq (Finland), Tikkr (Sverige), Mina Tjänster (Sverige), Trayce (Danmark), Voxo (Sverige), Collectly (USA), YeyNey (Norge), Smartcalling (Storbritannien) og Zash (Sverige).

Ligesom i første program er Nestholma Nordeas samarbejdspartner. IT-virksomhederne Tata Consultancy Services (TCS) og IBM er også til stede under hele programmet sammen med andre fintech-eksperter.

Læs mere på www.nordeaaccelerator.com

Følg programmet på Twitter via @Nordeastartup eller #NordeaAccelerator

Yderligere information:
Martin Kjærsgaard Nielsen, pressechef, Danmark, 24 98 48 89

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com