Trade in Nordea temporarily suspended

The trade with shares in Nordea Bank AB (publ) has temporarily been suspended on the NASDAQ OMX Nordic stock exchanges. The reason is that the interim report for the Nordea Bank Norge Group has been made public due to a human error.

Nordea Bank Norge Group represented about 15% of the total Nordea Bank Group’s result in 2011. The interim report of Nordea Bank Norge Group has now been published and is available on Nordea’s webpage (Nordea.com).

Trading in Nordea Bank AB (publ) shares is expected to resume shortly.

The interim report for the Nordea Bank AB (publ) in total will be published as planned tomorrow, 18 July, at 07.00 CET.

For further information:

Jan Larsson, Head of Communication, + 46 70 593 34 12
Rodney Alfvén, Head of Investor Relations, + 46 72 235 05 15

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com