UDDYBENDE MEDDELELSE; Nordea fik medhold i skattesag i Norge

UDDYBENDE MEDDELELSE; Nordea fik medhold i skattesag i Norge Det fremgår af den engelske, finske og norske udgave af pressemeddelelsen fra Nordea, at den fremtidige skattebesparelse på indtil ca. NOK 750 mio. "...vil blive medregnet som indtægt i regnskabet for 2. kvartal 2001.". Dette er korrekt, hvad angår Christiania Banks regnskab. I Nordeas koncernregnskab vil der blive taget højde for rettens kendelse ved en justering af koncernens goodwill vedrørende Christiania Bank. Kontaktpersoner: Arne Liljedahl, Chief Financial Officer, +46 8 614 79 96 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 78 52 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00350/bit0002.pdf

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.