UDDYBENDE MEDDELELSE; Nordea fik medhold i skattesag i Norge

UDDYBENDE MEDDELELSE; Nordea fik medhold i skattesag i Norge Det fremgår af den engelske, finske og norske udgave af pressemeddelelsen fra Nordea, at den fremtidige skattebesparelse på indtil ca. NOK 750 mio. "...vil blive medregnet som indtægt i regnskabet for 2. kvartal 2001.". Dette er korrekt, hvad angår Christiania Banks regnskab. I Nordeas koncernregnskab vil der blive taget højde for rettens kendelse ved en justering af koncernens goodwill vedrørende Christiania Bank. Kontaktpersoner: Arne Liljedahl, Chief Financial Officer, +46 8 614 79 96 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 78 52 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00350/bit0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner