Nordnet lancerer Superlån til 0,99 % i rente

I dag går Nordnet Bank ind i kampen på lånemarkedet med et nyt aggressivt udlånsprodukt, ”Superlånet”, til kunder med god diversificering i porteføljen. Dermed kan lån med sikkerhed i værdipapirer blive et reelt alternativ til at låne med sikkerhed i boligen.

- Vi har gennemført en undersøgelse, som viser, at selvom kun 1,3 procent i dag låner med sikkerhed i aktier og investeringsforeninger, så har 13 % overvejet at gøre det. Og hvis renten var Danmarks laveste, ville mere end 40 % procent af danskerne overveje låneformen, siger Max Gandrup, landechef for Nordnet i Danmark.

Jo mindre risiko, desto lavere udlånsrente

Aktiekredit er generelt forbundet med høj risiko og relativt høje renter, men Nordnet lancerer nu Superlånet, en ny måde at få renterabat på aktiekreditten for kunder med en veldiversificeret portefølje.

- Målgruppen for vores normale aktiekredit er investorer, som er villige til at tage en højere risiko mod forventning om et højere afkast. Med Superlånet vil vi præmiere lavere risiko med en meget lav rente på ned til 0,99 %, og dermed vil vi nå en bredere målgruppe, siger Max Gandrup, landechef for Nordnet i Danmark.

De danskere, som ville overveje at låne med sikkerhed i aktier eller investeringsforeninger, hvis renten var Danmarks laveste, ville bruge de lånte penge på følgende måde:

• 35,4 procent ville bruge pengene til køb af bolig eller afbetaling af boliglån
  • 28,6 procent ville betale af på andre lån
  • 12,6 procent ville bruge pengene på bil, båd, forbrugsgoder eller andet forbrug
  • 11,7 procent ville investere i flere aktier eller investeringsforeninger

Spørgeskemaundersøgelsen gennemførtes online i perioden 19.-25. februar 2015 i samarbejde med CINT og besvaredes af 1028 repræsentativt udvalgte danskere (vægtet på køn, aldersgruppe og geografi).

For yderligere information, kontakt:
Max Gandrup, Landechef for Nordnet Danmark, telefon: 45 24 29 15 00
E-mail: max.gandrup@nordnet.dk

Nordnet is a Nordic online bank with about 561,400 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We offer private individuals and companies services that make it possible to take control over their financial future. We target conscientious savers in the Nordic countries. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on Nasdaq Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Tags: