Nordnet Q2: Høj aktivitet, øget resultat og god kundetilvækst

Andet kvartal af 2016 var begivenhedsrigt på verdens børser og interessen for aktiemarkedet stor. Nordnet i Danmark viste fortsat stærk vækst med en god tilstrømning af kunder og øget handel.

I andet kvartal 2016 dominerede de dystre udsigter på børsen med generel usikkerhed om den internationale konjunktur, bekymringer i forhold til det kommende præsidentvalg i USA og truslen om Brexit ved den britiske folkeafstemning om EU-medlemskab i juni. Københavns Fondsbørs steg dog en anelse i perioden.

- Vi ser et stort interesse for børsen og en stigning i handlen for vore kunder. Baggrunden er turbulensen på markedet, men rampelyset har også været rettet mod børsnoteringer, hvor især DONG har været i fokus, siger Max Gandrup, landechef for Nordnet i Danmark.

Antallet af aktive kunder i Nordnets danske filial er øget med 32 procent de seneste 12 måneder og er nu totalt 62.100. Antallet handler det første halvår 2016 af de danske kunder steg med 10 procent sammenlignet med året før. Driftsresultatet på 54 mio. SEK i den danske del af virksomheden var 34 procent højere end det for første halvår af 2015.

Nordnet har en styrket position, når det gælder børshandlede certifikater. På Nasdaq har Nordnet nu en markedsandel på 20 procent, og tidligere i år lanceredes kurtagefri handel i certifikater fra Commerzbank handlet på NGM. I april blev Nordnet for anden gang ”bedst i test” i Forbrugerrådet Tænk Penges store test af banker til pensionsopsparing, og i juni blev Nordnet udset til Årets Børsmægler. Det er ottende år i træk, at Dansk Aktionærforening på baggrund af en medlemsundersøgelse giver Nordnet prisen.

- Vi har en god udvikling i Danmark, men samtidig ser vi stadig et stort potentiale. Vores mål er at omdefinere vores branche, og det præger stadig vores måde at arbejde på. Derfor er det utroligt bekræftende at vinde disse priser, oven i købet flere gange i træk. Vi vil også fremover gøre vores bedste for at danskerne kan få mest mulig kontrol over deres investering og opsparing, siger Max Gandrup.

Sammenlignet med andre kvartal 2015 faldt Nordnetkoncernens indtægter med 1 procent til 293,5 mio. SEK. Faldet skyldes lavere nettoindtægter for rente og provision. Driftsresultatet faldt for det andet kvartal med 14 procent til 86,8 mio. SEK og driftsmarginalen blev 30 procent.

Læs hele rapporten på http://org.nordnet.se/en (engelsk)

For yderligere information kontakt venligst
Max Gandrup, landschef for Nordnet i Danmark.
 max.gandrup@nordnet.dk

Nordnet er en bank for investering i værdipapirer, og vi findes i Danmark, Sverige, Finland og Norge. Ideen bag Nordnet er at give kunderne kontrollen over deres penge og investeringer, og målet er at blive den foretrukne bank for investorer i Norden. Nordnet AB (publ) er noteret på Nasdaq Stockholm. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.