• Open2Europe/

Telenor vælger Neolanes markedsføringsplatform til deres håndtering af tværkanal-kommunikation

Neolane, leverandør af markedsføringsteknologi, offentliggør idag et nyt samarbejde i Danmark med mobiloperatøren Telenor, som har deres hovedsæde i Norge. Neolanes platform for direkte markedsføring kommer til at anvendes til håndtering af personaliserede og tværkanal kampagner, og med et direkte mål om at mindske bortfaldet af abonnenter og øge indtægterne.

Med hjælp fra Wunderman Copenhagen, vil Telenor implementere Neolanes software løsning for at skabe og udføre samtlige sine flerkanal-kampagner, som er målrettet til mere end en million kunder. Telenor vil også benytte sig af Neolanes platform til deres mikrokampagner, baseret på CRM data. Disse kampagner vil finde sted på firmaets hjemmeside.

Telenor Group er en af verdens  største mobiloperatører med 120 mobilabonnenter og opererer på 11 forskellige markeder. Telenor vil til en start anvende Neolanes softwareløsning til avanceret 1-til-1 personalisering i nyhedsbreve og til tværkanal-kommunikation for at sikre sammenhængende kommunikation via både post, e-mail og mobil. I fremtiden ønsker Telenor også at benytte sig af Neolanes teknologi for at personalisere indholdet på deres hjemmesider, så kunder som besøger hjemmesiden vil modtage information skræddersyet til hans eller hendes behov, baseret på tidligere køb og reaktioner på markedsføringskampagner.

Telenor kommer også til at anvende sig af platformens funktionalitet for distribueret markedsføring, så de lokale butikker kan tilpasse meddelelser med lokal information. Telenors markedsføringsteam vil kunne udforme et database-bibliotek af forskellige kampagne-skabeloner, som vil være tilgængelige for de lokale butikker. En lokal butik kan sidenhen tage et kig på kampagnerne og lokalisere inholdet ud fra deres egne specifikke behov, for eksempel ved at tilføje særtilbud afhængigt af hvilke produkter de har på lager.

”Den primære grund til, at vi valgte Neolane var deres tværkanal markedsførings værktøj, som er  højt sofistikeret samtidig med at være brugervenlig. Et brugervenligt interface for de ansatte, som vil benytte systemet på en daglig basis, er et af nøgleelementerne for at kunne drive en succesfuld dialog med vores kunder”, siger Mads Neble, Marketing Manager CRM og Online for Telenor. Han tilføjer: ”Neolane vil hjælpe os til at reducere bortfaldet i abonnenter og øge indtægterne pr. bruger”.

Et eksempel på Telenors anvendelse af Neolanes platform er ”Smart Start”-kampagner, som er højt individualiserede velkomstprogrammer, baseret på mobilmodeller og abonnementer. ”Smart Start”-programmerne  er rettet både imod nuværende abonnenter og nye kunder, der for eksempel køber en mobiltelefon. For at gøre det så enkelt og ligetil for alle kunder at komme igang med nye produkter og abonnementer, samler Telenor nyttige tips og råd, som bliver sendt til kunderne via e-mail. Målet er at informere kunderne om de mange muligheder, som deres mobil giver dem og inspirere dem til at gå på opdagelse i den multifacetterede mobiltelefon-verden. Med disse ”Smart Start” kampagner ønsker Telenor at reducere antallet af opkald til kundeservice, stimulere kyds-salg samt være proaktiv for at opbygge et stærkt og tillidsfuldt forhold til deres kunder.

Ved anvendelsen af Neolanes markedsføringsplatform håber Telenor at skabe stærke kundeoplevelser og dermed øge kundernes tilfredshed og loyalitet. Oplyste kunder er mere sandsynligt tilfredse, hvilket i retur mindsker frafald i abonnenter og øger mersalget. Resultatet er øget værdi under hele kundelivscyklussen. Franck Attia, Director of Nordic Operations hos Neolane, siger: ”Vores opgave er at hjælpe Telenor med at opnå sine økonomiske mål ved at tilbyde fusion af indkommende og udgående kommunikation og sammenhængende kundesamtaler over alle kanaler. Vi er glade for at arbejde med Telenor og vores firmaers visioner passer godt sammen.”

Neolane tilbyder som den eneste aktør på markedet en dialogmarketingsteknologi, som giver virksomheder og organisationer mulighed for at opbygge og fastholde en-til-en-dialoger på livstidsbasis. Denne innovative teknologi øger både omsætningen og effektiviteten af markedsføringen. Med de bedste muligheder i klassen for at kombinere e-mail og indgående/udgående kanaler gennem en fælles platform, der bygger på samme kode, er man sikker på at opnå resultater med markedsføringen på rekordtid. Neolane er født digital, og løsningerne er lette og sjove at anvende for både den daglige og den periodiske bruger. Neolane har med sine fremtidssikrede løsninger bevist sine evner til at gøre kunderne i stand til at tilpasse sig de nye kommunikationsudfordringer og dermed gribe mulighederne hurtigere end konkurrenterne. Neolane anvendes af over 300 af verdens førende virksomheder, herunder Sony Music, Alcatel-Lucent, Orange, Sears Canada og Sephora. Besøg www.neolane.com