Oral-B sætter fokus på sunde tænder med en plaktunnel-turné

En plaktunnel – det er Oral-Bs medie til at formidle information om tandsundheden til børn og voksne dette efterår. Allerede i dag, den 5. september, starter Oral-B sin turné med den smarte tunnel, som afslører plak og belægninger på tænderne.

Plaktunnellen er Oral-Bs mobile oplysningscentral om mundhygiejne og består af en overdækket kabine, hvor man med spejl, kontrastvæske og UV-lys med det samme kan se, hvor meget plak man har på tænderne. Med start den 5. september i stormagasinet Fields vil Oral-B i løbet af efteråret besøge tre forskellige storcentre for at informere folk om mundhygiejne, og hvordan man nemt kan modvirke plak.

­”Vores plaktunnel er et ekstremt effektivt redskab til at formidle information om mundhygiejne og tandbørstning, og vi ser frem til turnéen og til at møde forbrugerne”, siger Peter Wallentin, PR-manager for Oral-B. ”På trods af at de fleste i dag kender til risikoen for plak og karies, skal man nogle gang have en rigtig aha-oplevelse for at motiveres til at fortsætte sine gode mundhygiejnerutiner”.

Datoer for Oral-Bs plaktunnelturné:

Sted: København, Fields. Dato: Torsdag og fredag 5-6. september

Sted: Kolding, Kolding storcenter. Dato: Fredag og lørdag 11-12. oktober

Sted: Aalborg, Aalborg storcenter. Dato: Fredag og lørdag 25-26. oktober

Peter Wallentin, PR Manager
E-mail: wallentin.p@pg.com

Matilde Clausen, MSLGroup
E-mail: matilde.clausen@mslgroup.com

Om Procter & Gamble
Tre milliarder gange om dagen anvendes P&G-brands af mennesker verden over. Virksomheden har en af de stærkeste produktporteføljer med brands som: Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Pringles®, Folgers®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Actonel®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, og Braun®.  P&G har over 135 000 ansatte i mere end 80 lande i hele verden. Besøg www.pg.com/dk_DK for de seneste nyheder og yderligere information om P&G og deres brands.