SHAKIRA UDNÆVNT TIL NY GLOBAL BRAND-AMBASSADØR FOR ORAL-B 3D WHITE

For første gang nogensinde indleder Oral-B 3D White et globalt partnerskab med en berømthed.

CINCINNATI, OH– 24.07.13: I dag annoncerer Oral-B 3D White et globalt partnerskab med den dobbelte GRAMMY-vinder og internationale stjerne, Shakira, der har flere platin-udgivelser på cv’et.

Oral-B 3D White, som er kendt for at sprede smil i hele verden, ser Shakira som én, der med sit fantastiske smil hylder alle de små skønne facetter af kvinders hverdag.

“Vi er stolte af at kunne præsentere Shakira som eksklusiv talsperson for Oral-B 3D White", siger Stephen Squire, Global Marketing Director, Oral Care. “Som prisvindende sanger, stjernen i NBC's talentprogram The Voice, filantrop, skønhedsikon og mor repræsenterer  Shakira den mangefacetterede kvinde, og hun gør det altid med et fantastisk smil på læben. Vi er virkelig glade for at have en så smuk og stærk kvinde som Shakira til at repræsentere vores brand."

Som global brand-ambassadør skal Shakira være med til at lancere de seneste tilføjelser til Oral-B 3D Whites portefølje af prisvindende produkter, som ses i print- og tv-reklamer, PR-indsatser og på online platforme. Den globale kampagne starter i efteråret 2013.

“Jeg er begejstret for at arbejde med Oral-B 3D White som global ambassadør. Jeg har altid ment, at et smil er en af vores vigtigste ressourcer her i livet", siger Shakira. "Oral-B 3D White er et ikonisk brand, og jeg ved, at de bliver en god partner - også i det arbejde vi skal lave sammen for at hjælpe børn i Colombia gennem min fond "Barefoot Foundation".

Besøg www.oral-b.dk for mere information om Oral-B 3D White.

Mediekontakter hos P&G:

Mollie C. Wheeler, Procter & Gamble, wheeler.mc@pg.com +1 (513) 622-5572

Margarita Miranda-Abate, MSL, margarita.miranda-abate@mslgroup.com +1 (646) 500-7670

Mediekontakter for Shakira:

Amanda Silverman, 42WEST, amanda.silverman@42West.Net –+1 (212) 277-7555

Dvora Englefield, 42WEST, dvora.englefield@42West.net +1 (212) 277-7555

For anden information vedr. Oral-B:

Ditte Duus Gjessing, ditte.duus.gjessing@mslgroup.com, +45 2611 8251.

Om Procter & Gamble

P&G servicerer ca. 4,6 milliarder mennesker rundt om i hele verden. Virksomheden har en af de stærkeste produktporteføljer af markedsledende kvalitetsbrands som Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Fairy®, Gain®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun®, Fusion®, Ace®, Febreze®, Ambi Pur®, SK-II®, og Vicks®. P&G er tilstede i ca. 75 lande over hele verden. Besøg http://www.pg.com for seneste nyt og dybdegående information om P&G og dets brands.

Om Shakira

I løbet af sin karriere har den Grammyvindende colombianske sangerinde og sangskriver solgt over 60 millioner plader på globalt plan og har vundet indtil flere priser, inklusiv to Grammyer, otte Latin Grammyer, fire World Music Awards, tre American Music Awards og fem Billboard Music Awards for bare at nævne et udvalg. Hun er den eneste sydamerikanske kunstner, der har haft en nr. 1 hitsingle i USA og står bag fire af de 20 bedst sælgende hits det sidste årti. Som 18-årig stiftede hun Pies Descalzos (Barefoot) Foundation, som pt. sikrer uddannelse og mad til 6.000 fattige børn i Colombia og er i gang med at ekspandere arbejdet til andre lande, heriblandt Haiti og Sydafrika. I oktober 2011 kom Shakira på Præsident Obamas "Advisory Commission for Educational Excellence for Hispanics". Shakira har været coach på fjerde sæson af "The Voice", som er en talentkonkurrence på NBC. Hun er tilbage i programmet i 6. sæson. Shakira arbejder for tiden på sit nye album.