Forsatslinser som giver nye perspektiver

Nu lancerer Panasonic en serie smarte og kompakte forsatslinser, som åbner op for ny kreativ fotografering med Lumix systemkameraer og det unikke G Micro 4/3 format.

En af de vigtigste årsager til, at Panasonic har haft så stor succes med lanceringen af både kameraer og objektiver inden for Micro 4/3, er det lette, kompakte format og den enkle håndtering. Nu introducerer Panasonic en serie forsatslinser i samme ånd – det skal være enkelt og nemt at have perfekt optik ved hånden til alle fotosituationer.

Konceptet bygger på en let og kompakt forsatslinse, som ved hjælp af en adapter-ring nemt monteres på kameraets kit-objektiv og giver den eksisterende optik helt nye muligheder. I stedet for dyre og tunge objektiver får brugerne nu alle muligheder for at afprøve deres kreativitet på en mere overkommelig måde.

Vidvinkelkonverter DMW-GWC1. Først kommer vidvinkelkonverteren, som naturligvis skal få endnu mere med på billedet. Ved at skrue DMW-GWC1 på med faktor 0,79 x får kameraet en ekstremt bred vidvinkel på 11 mm (35 mm-ækvivalent 22 mm) i stedet for kit-objektivets standard på 14 mm, hvad der især kan være praktisk ved landskabsfotografering eller gruppebilleder indendørs, når der er begrænset plads. Konverteren leveres med en adapter-ring til montering på enten det motordrevne X-objektiv H-PS14042 eller det faste pandekage-objektiv H-H014.

Telekonverter DMW-GTC1. En telekonverter med faktor 2 x giver mulighed for at komme rigtigt tæt på motiver. Kit-objektivets 42 mm forvandles straks til 84 mm, svarende til et 35 mm-ækvivalent teleområde på 168 mm! Og det gøres nemt ved at skrue forsatslinsen på objektivet, når det er i tele-position. En adapter-ring til montering af konverteren sammen med kit-objektivet H-PS14042 medfølger også her.

Makrokonverter DMW-GMC1. Til dem, som har længtes efter at tage lækre nærbilleder, men ikke har kunnet komme tæt nok med kit-objektivet, findes nu makrokonverteren DMW-GMC1 med faktor 0,35 x. Med standard zoomobjektivet H-PS14042 kan man komme så tæt på som 16 cm og med H-H014 ned til 14 cm fra motivet. Den maksimale fokuseringsafstand er 23 cm med H-H014 og 26 cm med H-PS14042.

Fiskeøjekonverter DMW-GFC1. Til virkelig kreativ fotografering er det nogle gange ikke nok at fange motivet på samme måde, som det menneskelige øje opfatter det. Men en ny fiskeøjekonverter, DMW-GFC1, giver helt nye perspektiver ved både fotografering og udtryk. Når den skrues på enten H-PS14042 eller H-H014 giver konverteren en unik billedvinkel på 120 grader og bidrager til en ekstrem dybdeskarphed.

Compatibility* Wide Conversion LensDMW-GWC1 Tele Conversion LensDMW-GTC1 Macro Conversion LensDMW-GMC1 Fisheye Conversion LensDMW-GFC1
H-PS14042 O O O O
H-H014 O - O O

* Pr. 9. januar 2012.

Ude i butikkerne: April

Anbefalet cirkapris:

Vidvinkelkonverter DMW-GWC1

1.300 kr.

Telekonverter DMW-GTC1

1.300 kr.

Makrokonverter DMW-GMC1

1.000 kr.

Fiskeøjekonverter DMW-GFC1

1.500 kr.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kontakt da venligst:

Hanna Sandler
Nordic Jr Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media
hanna.sandler@eu.panasonic.com

For udlån af testprodukter kontakt venligst:

Text 100
Therese Fischer-Larsen
therese.fischer-larsen@text100.com

Text 100
Tue Kristensen
tue.kristensen@text100.com

For at se billeder i høj opløsning log venligst ind på:

ftp: 94.247.168.181
User: press
Password: panasonic09

Panasonic Corporation er et af verdens førende producenter af tekniske forbruger-, handels- og industriprodukter. Selskabet omsatte for i alt ca. 79 milliarder EUR i løbet af det seneste regnskabsår, hovedkontor er baseret i Osaka, Japan, og er blandt andet børsnoteret i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).

Panasonic Nordic AB er et hel-ejet datterselskab, som har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsætter Panasonic for over 2 milliarder DKK om året og har mere end 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinsvis produktgrupperne Audio / video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcasting-udstyr, samt elektriske komponenter. For at få mere information om selskabet og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk

Om os

Panasonic Corporation er verdensledende inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til forbruger- og erhvervsmarkedet samt industri. Selskabet, som har hovedkvarter i Osaka, Japan, rapporterede en total nettoomsætning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) for regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2012. Selskabets aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC). Panasonic Nordic har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en omsætning på over 2 mia. kr. om året og omkring 100 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktkategorierne Audio/Video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, varmepumper, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektroniske komponenter. For mere information om virksomheden og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk