Kompakt HiFi fra Panasonic – trådløst og kompromisløst

Panasonic udvider nu sortimentet af små kompakte HiFi-systemer. Efter successen med SC-PMX5, som blev lanceret i 2012, introducerer vi nu både PMX7 og PMX9 i samme ånd. Ud over en ny digital forstærker og nem og smart håndtering via smartphone kan systemerne streame trådløst via Bluetooth, og PMX9 også via AirPlay i højeste kvalitet.

Streaming. Trådløs overførsel af lyd fra smartphones, tablet-pc’er og andre digitale kilder har ændret den måde, vi lytter til musik på. Men i mange tilfælde er lydkvaliteten ikke rigtig fulgt med. Det gælder ikke mindst det væld af højttalere og mikrosystemer med streaming-funktion, som popper op overalt. Med dette års helt nye PMX-systemer præsenterer Panasonic en løsning, som også kræsne lyttere vil tage til hjertet. Og ørerne.

PMX-systemerne afspiller musik fra cd, iPhone5, iPod touch (5. Gen.) og USB-kilder med en klarhed og kraft, som overstiger alle forventninger. Den digitale forstærkerdel på 2 x 60 W håndterer musiksignalet direkte i dets oprindelige digitale format uden analog konvertering – hele vejen til højttalerudgangen. Det er også en af årsagerne til den dramatiske reduktion af støj og andre forstyrrelser.

Systemet er udstyret med en række tekniske løsninger, som løfter lydgengivelsen yderligere et par trin. Et eksempel er f.eks. LincsD-forstærkeren, som minimerer de rystelser, som ellers kan opstå i den digitale proces. Den digitale indgang til tilslutning af en iPhone5 eller iPod touch (5. Gen.) forsyner systemet med et perfekt digitalt signal uden D/A-konvertering med en ren og klar lyd som resultat.

Højttalerne er ekstremt gennemarbejdede og trods formatet, er der her tale om gedigne 3-vejs højttalere med et basreflekssystem, som leverer klang i alle registre og en god bund. En 1,5 cm Piezo supertweeter tilfører den der særlige glans i diskanten. De nye systemer har fået en finere domediskant samt ordentlige skrueterminaler. Topmodellen PMX9 er desuden udstyret med et højttalerelement med ”flat front” og en ekstra fin ”high-performance” supertweeter.

Når det gælder streaming kan PMX9 prale med uovertruffen overførsel af både DLNA/FLAC og Airplay/Apple Lossless, mens PMX7 tilfredsstiller alle, selv de mest kræsne med dets Bluetooth med Remaster-funktion. Med app’en Panasonic Music Streaming installeret fungerer smartphonen som display og fjernbetjening til dit samlede musikbibliotek og gør det let at håndtere.

Den indvendige avancerede teknologi matches også af et eksklusivt ydre med et frontpanel i aluminium med hairline finish. PMX9 har også højttalere i en højglans pianolack-finish.

For billeder i høj opløsning, log ind på:

ftp://94.247.168.181
Username: press
Password: panasonic09

For lån af testprodukter, kontakt:

Morsing PR
Mia Staunsager
kollits@morsingpr.dk

For mere information, kontakt:

Jonas Eriksson, Panasonic Nordic, jonas.eriksson@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation er ​​verdensledende inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til forbruger- og erhvervsmarkedet samt industri. Selskabet, som har hovedkvarter i Osaka, Japan, rapporterede en total nettoomsætning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) for regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2012. Selskabets aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en omsætning på over 2 mia. kr. om året og omkring 100 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktkategorierne Audio/Video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, varmepumper, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektroniske komponenter. For mere information om virksomheden og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk