Ny projektor fra Panasonic gør det muligt at holde præsentationer i oplyste lokaler

Nu lancerer Panasonic en ny professionel, trådløs projektor, PT-LB30NTE, som er specielt udviklet til brug i oplyste lokaler. Selvom den er kompakt og ikke vejer mere end 2,6 kilo, rummer den avanceret teknologi. Man kan blandt andet anvende levende billeder og lyd i præsentationen, hvilket ikke har været muligt tidligere med en trådløs projektor. Og når præsentationen er klar, kan man flytte projektoren med det samme, eftersom en ventilator fortsætter med at køre, indtil pæren er kølet ned, også efter at ledningen er trukket ud.

PT-LB30NTE er udformet, så den giver den bedste ydeevne, samtidig med at den er nem at bære rundt på. Med den såkaldte Daylight View-teknologi forbedres farvegengivelsen betydeligt ved visning i oplyste lokaler, og forskellen mellem billederne på computeren og de projicerede billeder bliver mindre. Projektoren har med sine 3.000 lumen et billedgengivelsesniveau i oplyste omgivelser, som svarer til, eller som til og med er bedre end projektorer på 4.000 lumen. PT-LB30NTE er udstyret med en trådløs LAN-funktion (IEEE 802.11b/g), som muliggør højhastighedsoverførsel af data. Projektoren kan også håndtere levende billeder og lyd i præsentationerne, også selvom den køres trådløst. I tilstanden Multi Live kan én projektor modtage data fra mange computere og vise billederne fra dem samtidig på en skærm med flere vinduer. Man kan også sende billeder fra en computer til i alt otte PT-LB30NTE-projektorer samtidig. Med hurtigstartfunktionen tager det kun to sekunder, fra du trykker på startknappen, indtil billedet vises. Når præsentationen er klar, kan du takket være pæresikringssystemet Direct Power Off tage ledningen ud og flytte projektoren, da en ventilator fortsætter med at køre, indtil pæren er afkølet. Sammen med funktioner som f.eks. one-touch auto setup og automatisk keystone-korrektion sparer brugeren tid og slipper for bekymringer før, under og efter præsentationen. PT-LB30NTE er også udstyret med forskellige tyverisikringsfunktioner. Et kodeordssystem, en kontrolpanelslås, låsning af tekstlinjer og en Kensington-lås giver øget sikkerhed. PT-LB30NTE er på markedet nu og koster ca. 20.000 DKK eksklusive moms.