Panasonic introducerer VIERA, den nye æra for plasma- og LCD-tv

Panasonic introducerer VIERA, den nye æra for plasma- og LCD-tv Nu åbner Panasonic dørene op for en ny visuel æra - VIERA - en serie plasma- og LCD-tv med en helt ny ydeevne. VIERA-konceptet kender ingen grænser og er udstyret med en teknik, som sprænger alle gængse rammer for ydeevne, og et design, som er meget særpræget. De første apparater i denne serie er tre plasmamodeller og to LCD-widescreen-tv. VIERA PLASMA Plasmamodellerne i serien er TH-50PV30 med høj opløsning og en 50 tommers skærm samt TH-42PA30 og TH-37PA30 med standardopløsning og henholdsvis en 42 tommers og en 37 tommers skærm. I modellerne indgår teknik, som Panasonic har udviklet efter omfattende forskning inden for området for menneskets visuelle opfattelse. Det menneskelige øje har svært ved at opfange forskelle i de lysere dele af et billede, men det er ekstremt følsomt over for forandringer i de mørkere dele. Det betyder, at den samlede billedkvalitet påvirkes meget af gengivelseskvaliteten for sorte nuancer og nuancerne i de mørkere dele af et billede. Panasonics avancerede teknik, Super Real Gamma System, New Real Black Drive System og Deep Black Filter er alle sammen med til at give VIERA-modellerne branchens højeste kontrast og gråskala med 1.024 nuancer. Detaljegengivelsen i mørke scener er mærkbar, fra det dybeste sorte til de grå nuancer. TH-50PV30E har også HD-panel (high- definition), så den fuldt ud kan gengive smukke og detaljerige billeder fra billedkilder i høj kvalitet. Modellerne har SD/pc-kortslots, som håndterer alle typer almindelige hukommelseskort, så man f.eks. kan se fotos fra et digitalkamera. De har også et integreret tuner- og højttalersystem med fire højttalere på hver side af skærmen, som giver en bedre og mere fyldig lyd med stereoeffekt. VIERA LCD Begge de nye LCD-modeller, det 32 tommers TX-32LX1 og det 26 tommers TX- 26LX1 har HD-panel, så de til fulde kan gengive smukke og detaljerige billeder fra billedkilder i høj kvalitet. Begge apparater er udstyret med Panasonics eget overdrive-system, som minimerer tidsforskydning og giver bevægelige billeder en uovertruffen billedkvalitet. Ydeevnen forbedres yderligere gennem et digitalt 3D Y/C-kamfilter, som giver skarpe og naturlige billeder. LCD-modellerne er også udstyret med SD-/pc- kortslots. Historien bag VIERA Panasonic skabte VIERA for at fuldende sin produktserie med flade billedskærme. Panasonic er den eneste producent, som udfører egen forskning og udvikling i virksomheden inden for følgende tre kerneområder: billedbehandling, komponentteknik og LSI-systemer. Panasonics avancerede billedbehandlingsteknik afspejler den ekspertviden, som virksomheden har bygget op, siden de første tv blev produceret for over 50 år siden. Hertil kommer topmoderne komponentteknik, som giver alle komponenterne en overlegen kvalitet - lige fra billedskærmene til højttalerne. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=39892 Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kontakt da venligst: Birgitte Mader, Marketing Coordinator, 43 200 800, birgitte.mader@eu.panasoinic.com Jarle Ruud, Produktchef, jarle.ruud@panasonic.com, +46 8 680 26 00. ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/24/20040524BIT00070/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/24/20040524BIT00070/bild.html Billeder