Panasonic satser på multimedie-tv

Panasonic præsenterer fem nye plasma-tv. Takket være forbedret teknologi byder den nye Viera-generation på meget virkelighedstro billeder, der er tilpasset det menneskelige øje.

- Med denne produktserie beviser vi, at også produkter i en i forvejen høj kvalitet kan forbedres. Vores nye serie plasma-tv er det stærkeste sortiment i virksomhedens historie, siger Jarle Ruud, Nordisk produktchef for plasma og LCD. - Vores nye plasma-tv har en så høj billedkvalitet, at billedet er at sammenligne med virkeligheden selv! Panasonic har i foråret lanceret fem nye plasma-tv. I 500-serien, som er forberedt til HDTV med højopløselige skærme samt HDMI-tilslutning, lanceres nu tre skærme i størrelsen 50’’, 42’’ og 37’’. Desuden er der allerede blevet lanceret to skærme i 50-serien med standardopløsning i størrelsen 42’’ og 37’’. De nye apparater har 2.048 gråtoner, gengiver tydelige, dybe sorte farver og har høj kontrast i de mørke områder med et kontrastforhold på op til 4000:1 (kontrasten angiver forholdet mellem den højeste hvide værdi og den højeste sorte – jo større forskel, desto bedre billede). I vores 8. generations plasmapanel (G8) er lysstyrken blevet forbedret med 10 procent i forhold til tidligere modeller, og i kombination med Viera Colour Management System kan 8,6 milliarder naturtro, skarpe farver gengives på skærmen. - Med de nye Viera-produkter sprænger Panasonic grænserne for konventionelt tv og højner samtidig standarden for billedkvalitet, toner og brugervenlighed, siger Jarle Ruud. Optag programmer uden video I takt med at markedet for digital underholdning vokser, stilles der stadig højere krav til tv’et i hjemmet. Viera 500-serien er forsynet med hukommelseskortlæser, hvorpå tv-programmer nemt kan optages. Apparaterne kan også fungere som platform for videooptagelser samt lagring og visning af digitalfotos. 500-serien er forberedt til HDTV og har derfor kapacitet til at vise billeder i en ekstra høj opløsning, så alle detaljer gengives. Tilpasset det menneskelige øje Plasmaskærmen gengiver både mørke og lyse billeder meget detaljeret. Med 3D- og Real Gamma-systemet forstærkes og kontrolleres farvernes nuancer, og billedet tilpasses specielt til det menneskelige øje. Til forskel fra ældre systemer kontrollerer Viera Colour Managemant System hver pixel for sig. Subpixelkontrollen modvirker ujævne linjer og skaber jævnere kanter. Billedet fremstår derfor som tydeligt og udtryksfuldt. Takket være en hukommelseskortholder undgås unødige ledninger, og miljøet i hjemmet bliver hyggeligere. Disse modeller har som de tidligere Viera-modeller et elegant og tidløst design, som passer ind i de fleste hjem. Følgende butikspriser anbefales: Viera 500-serien TH-37PV500, 30.000 DKK TH-42PV500, 33.000 DKK TH-50PV500, 50.000 DKK Viera 50 serie TH-37PA50, 22.000 DKK TH-42PA50, 25.000 DKK Samtlige modeller er på lager fra juni måned. Fakta om plasma-modellerne Viera 500-serie • Nyt G8 plasmapanel • Viera Colour Management System med 8,6 milliarder naturtro farver • Sub-pixel controller • Real Black Drive System • Forberedt til HDTV • HDMI-tilslutning og højopløselig skærm • SD- og pc-kortholder med optagemuligheder Viera 50-serie • Nyt G8 plasmapanel • Viera Colour Management System med 8,6 milliarder naturtro farver • Sub-pixel controller • Real Black Drive System