TIPAs 2013-priser kaster glans over Lumix

Organisation TIPA (Technical Image Press Association) udvælger hvert år et antal kameraer og andre fotoprodukter, som man opfatter som særligt fremragende. Lumix-kameraerne er ofte blevet præmieret ved uddelingen af årets trofæer, og i år kommer Lumix ud i toppen af hele tre kategorier. Det drejer sig om GH 3 som det bedste CSC (Compact System Camera) professionelle kamera, FT5 som det bedste vandtætte kompaktkamera og Panasonics SDHC-hukommelseskort som det bedste lagringsmedie.

Med LUMIX DMC-GH3 tager Panasonics modeller og Micro 4/3-systemet for alvor plads blandt de professionelle. Og med TIPAs udmærkelse ”Best CSC Professional" får man virkelig dette bekræftet. "Panasonics LUMIX DMC-GH3 med 16 megapixel Live MOS-sensor imponerer med en lysfølsomhed på op til ISO 12.800 med mulighed for yderligere +1 EV. Den sofistikerede støjfiltrering og støjreduktion sammen med nyudviklede lavpasfiltre medfører store fremskridt, når det gælder optagelse i svagt lys,” siger en talsmand for TIPA-organisationen. Desuden er kameraet udstyret med Contrast AF-autofokus til lynhurtig opstart og lukkerrespons, OLED i såvel søgeren som skærmen og helstøbt vand/støvsikret hus i en magnesiumlegering.

LUMIX DMC-FT5 vinder udmærkelsen ”Best Rugged Compact Camera", og dette gør det til det første valg blandt eventyrere samt dyrkere af udendørs- og sportsaktiviteter. En af forgængerne, FT3, vandt den samme kategori i 2011, så det kommer måske ikke som nogen overraskelse. Det nye FT5 er vandtæt ned til 13 meters dybde, stødsikkert fra 2 meters højde, tåler tryk på op til 100 kg og fungerer fejlfrit, selv når det er -10 °C. Men det er først og fremmest et avanceret kamera, som tager perfekte billeder i alle tænkelige og utænkelige situationer. Leica-objektivet på 28-128 mm spænder over hele området fra vidvinkel til telezoom og leverer billeder i høj kvalitet til den højopløste 3” skærm. Brugere, som vil filme deres eventyr, bliver ekstra glade for Full HD-video i AVCHD-format og Dolby Digital-lyd. Wi-Fi-teknologi og en række smarte GPS-funktioner er yderligere prikker over i’et.

Panasonic producerer både kameraer og tilbehør i højeste klasse. Det demonstrerer firmaet især med et bredt sortiment af objektiver til Lumix G-kameraerne. TIPA har også givet en særlig anerkendelse til Panasonics produktion af SD-hukommelseskort i tre forskellige serier. Øverst troner naturligvis Gold SDHC op til 32 GB i Class 10 med op til 90 MB læse- og 45 MB skrivehastighed. Silver SDHC tilbyder den samme størrelse og klasse med en overførselshastighed på 20 MB. Til fotografer med lidt lavere krav er der Blue-kort i overførselsklasse 4. Panasonics SDHC-hukommelseskort modtager ”Best Imaging Storage Media” af TIPA.

For billeder i høj opløsning, log ind på:

ftp://94.247.168.181
Username: press
Password: panasonic09

For lån af testprodukter, kontakt:

Morsing PR
Mia Staunsager
kollits@morsingpr.dk

For mere information, kontakt:

Mac Berggren, Panasonic Nordic, mac.berggren@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation er ​​verdensledende inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til forbruger- og erhvervsmarkedet samt industri. Selskabet, som har hovedkvarter i Osaka, Japan, rapporterede en total nettoomsætning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) for regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2012. Selskabets aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC).

Panasonic Nordic har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en omsætning på over 2 mia. kr. om året og omkring 100 medarbejdere. I Norden markedsføres fortrinsvis produktkategorierne Audio/Video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikation, varmepumper, husholdningsapparater, batterier, professionelt broadcast-udstyr og elektroniske komponenter. For mere information om virksomheden og varemærket Panasonic, besøg vores hjemmeside www.panasonic.dk

Tags: