1.152 LED-lys giver et forrygende tv-billede

For første gang er det lykkedes at lave et LCD-tv, hvor sort er rigtig sort – og i kombination med LED diodelys og den nyeste teknologi har Philips skabt et tv med en utrolig skarphed og kontrast.

Ikke underligt, at LED Lux med modelnummeret 42PFL9803H har fået EISA-prisen som Europas Bedste LCD-TV i 2008-09.

Philips, der er i front både inden for lys og forbrugerelektronik, præsenterer det første tv med LED Lux-teknikken: Det betyder at den 42” store skærm er oplyst af de små, energivenlige diodelyskilder.

- LED Lux består af 1.152 LED-lys fordelt på 128 felter, som reguleres i grupper af ni dioder. Dermed tilpasses lyset endnu bedre end tidligere til de enkelte dele af skærmbilledet. Resultatet er et kraftigt lys i de lyse områder, mens lyset nedtones i de mørke områder. Hidtil har de sorte områder haft en svag grålig tone; hér er den helt sort. Billedet står derfor med en flot kontrast, en enorm skarphed og flotte farver, fortæller Product Promotor Kim Johansen fra Philips.

En perlerække af billedforbedrings-teknologier er yderligere med til at skabe en stor oplevelse for tv-seerne: Kontrasten er 2.000.000:1, Clear LCD 100 Hz, Perfect Pixel HD Engine - motoren, der har en datakraft svarende til 80-100 bærbare computere og som blandt andet beregner 500 millioner pixels i sekundet! ¬– Perfect Colors som giver 2.250 trillioner farver, og Perfect Natural Motion, der viser film uden ”hop” i billedet.

Ambilight Spectra 2 sørger for at farver, der matcher farverne på skærmen, kastes op på bagvæggen, så tv’et træder nærmest tredimensionelt frem. Oplevelsen bliver større og trætheden mindre i øjnene ved helaftensfilm.

LED Lux er naturligvis Full HD og har en indbygget mpeg4-tuner, så du kan se HD-tv, ligesom du kan tage digitalt antennesignal og kabel-tv uden ekstra boks.

Ekstraudstyr som dvd-optager, spilkonsol etc. forbindes via de fire HDMI-stik og der er DLNA PC, så du kan slutte tv’et til dit netværk og hente musik, foto og film fra din pc.

Philips LED Lux 42PFL9803H, vejledende udsalgspris 28.999 kroner.

Yderligere information:
Teknik:
Product Promotor Kim Johansen
tlf. 33 29 35 72 - e-post: Hkim.johansen@philips.com

Testprodukter, digitale foto etc.:
Informationschef, Erling Madsen, tlf. 33 29 35 36 - e-post: Herling.madsen@philips.com

PR Assistent Marie-Louise Heegaard, tlf. 33 29 36 09 - e-post: Hmarie.louise.heegaard@philips.com

Philips Kundeservice: 35 25 87 59.

Royal Philips Electronics of the Netherlands er vidtspændende firma inden for helse og velbefindende, fokuseret på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i menneskecentrerede løsninger, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 128.000 ansatte i flere end 60 lande.
Med en årsomsætning på ca. 201 milliarder danske kroner i 2007 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive lysløsninger og nye lysapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velbefindende og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje.
Nyheder fra og informationer om Philips findes på Hwww.philips.com/newscenterH og Hwww.philips.dk