LED-kørelys på bilen er skabt for øget sikkerhed

Nyhed fra Philips giver dobbelt så meget lys, er uhyre nem at montere og ser samtidig smart ud

Du kan selv på enkel vis gøre noget for at øge trafiksikkerheden i forbindelse med din bil: Philips lancerer nu et smart sæt LED-kørelys, som nemt monteres foran på bilen - og som endda også ser smart ud. Philips er førende inden for lys, ikke mindst LED; de særlige lysdioder, som har lavt strømforbrug og lang levetid, og derfor er særdeles miljøvenlige. - Lyset på bilen betyder rigtig meget for sikkerheden. Det er derfor vigtigt at vælge de pærer, der passer til ens køremønster og syn. Og med det nye LED-sæt giver vi bilisterne endnu en stærk mulighed for selv at gøre en proaktiv indsats, fortæller salgschef Henrik Jensen fra Philips. LED-kørelys betyder øget synlighed; ikke mindst vil cyklister og modkørende trafikanter nemmere få øje på bilen. EU-Kommisionen har i en undersøgelse konstateret, at kørelys i dagtimerne har en livreddende faktor på tre til fem procent om året svarende til mellem 1.200 og 2.000 dødsfald i trafikken, som kan undgås ved at bruge kørelys - det er derfor helt logisk, at EU fra 2011 indfører kørelys, som vi allerede har det i Norden. Philips LED-kørelys opfylder de kommende EU-krav: - Med sikkerhed og enkelhed i fokus har vi designet et produkt, som giver optimale fordele. Det lysstærke 6000K hvide lys (svarer til dagslys) stammer fra en LUXEON® LED-lyskilde, der giver den bedste sikkerhed i trafikken, bemærker Henrik Jensen. Sammenlignes LUXEON® LED-lyset med det lys, som halogenpærer normalt leverer til kørelys, så bruger Philips’ LED-kørelys 13 gange mindre energi i bilens levetid, som beregnes til 5.000 timer eller 250.000 km ved en gennemsnitsfart på 50 km i timen. - Samtidig er lysintensiteten mere end dobbelt så høj som med de traditionelle halogenpærer, så det er yderligere med til at øge sikkerhed, understreger Henrik Jensen. Med det indbydende og elegante look ligner LED-kørelysene de lys, der i dag sidder på mange dyre bilmodeller. Det ultratynde design passer til de fleste bilmodeller på det europæiske marked. Philips’ slogan sense and simplicity, fornuft og enkelhed, demonstreres til fulde: Det er plug-and-play, som gør det nemt og hurtigt at montere lygterne uden den store eksamen i mekanik. Et sæt LED-kørelys består af to LED-moduler, to monteringsbeslag, ekstra lange kabler, formonterede multistik, skruer m.v. samt installationsvejledning. Vejledende udsalgspris på Philips LED Daytime Lights er 1.295 kroner. EU’s direktiv 2008/89/EC kræver, at alle nye biler fra februar 2011 har kørelys, som automatisk tændes og bruges også i dagtimerne. Erfaringerne fra Norden og flere andre EU-lande, hvor kørelys er påbudt, viser, at ulykkestallet falder markant. Yderligere information: Sales Manager Aftermarket Denmark Henrik Jensen, Philips Automotive Lighting - tlf. 33 29 37 71 e-post: henrik.jensen@philips.com Informationschef Erling Madsen, Philips Danmark A/S, tlf. 33 29 35 36 - e-post: erling.madsen@philips.com Flere oplysninger om Philips Automotive Lighting kan fås på: http://www.lighting.philips.com/in_en/consumer/carlighting Om Philips Royal Philips Electronics of the Netherlands er et vidtspændende firma inden for helse og velvære, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og belysning, integrerer Philips teknologi og design i løsninger med mennesket i centrum, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 121.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på ca. 194 milliarder danske kroner i 2008 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningsapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velvære og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.com/newscenter, www.philips.dk og http://socialmedianewsroom.philips.dk