Philips AmbiLux: UHD-TV med Ambilight-projektion, som giver en overvældende oplevelse for seeren

• Revolutionerende Philips Ambilight-projektion frigør billedet fra fjernsynet og bringer handlingen på skærmen op på væggen omkring tv’et.
  • Ambilight går skridtet videre med en ny version, hvor ni små pico-projektorer på bagsiden udvider skærmbilledet med høj detailgrad og kontrast.
  • Den ultratynde ramme sikrer et skarpt, detaljerigt 4K/UHD HD-billede, som i en glidende overgang via Ambilight-projektionen giver en overvældende seer-oplevelse, som aldrig før.
  • En tynd ramme og en elegant fod i kvalitetsmaterialer får tv’et til at se flot ud.
  • Pixel Precise Ultra HD er teknologien, som konverterer indhold til betagende UHD-opløsning og giver jævnt, men stadig skarpt billede med exceptionel kontrast.
  • Philips AmbiLux giver også en forbedret Android TVTMSmart TV-oplevelse.

Berlin, 3. september 2015 – Lanceringen af Philips AmbiLux TV vil løfte den overvældende seer-oplevelse til et endnu højere niveau med 4K/Ultra HD og introduktionen af Ambilight-projektionsteknologien – den mest markante udvikling af det unikke Ambilight-system.

AmbiLux er et højdepunkt i Philips’ nye tv-sortiment takket være kombinationen af superskarp UHD-billedkvalitet, Europas bedste design, det kraftfulde Android TV-operativsystem og videreudviklingen af Ambilight. Dét giver en tv-oplevelse helt uden sammenligningsgrundlag.

Philips AmbiLux kommer i 65” i løbet af fjerde kvartal i Europa og Rusland.

Philips Ambilight-projektion: En ny oplevelse med lys og bevægelse
Det klassiske Ambilight-system benytter en række LED-lys på bagsiden af fjernsynet til at skabe en »glorie« af farvet lys på væggen bag fjernsynet. Farverne matcher præcist farverne på skærmen, og skaber der med et indtryk af, at billedet på skærmen forlænges ud på bagvæggen, hvilket giver en større tv-oplevelse og giver mere ro for øjnene.

Den revolutionerende Ambilight-projektion skaber en endnu mere glidende overgang mellem fjernsynets billede og farverne på baggrunden, idet ni små pico-projektorer simpelthen projicerer skærmens billede inklusiv bevægelser og farver op på væggen rundt om fjernsynet.

Teknologien gør, at billedet projiceres med en overvældende klarhed, farver og kontrast, så seeroplevelsen er helt i top og overskrider de hidtidige grænser for, hvad der var muligt.

Farvelæg din musik og hele rummet
Udviklingen i Ambilight begrænser ikke fornøjelsen til »kun« at gælde film og fjernsyn, men udvides også til musik.

Den nye Ambilight Music Mode skaber en farvet glorie af lys, som følger og reagerer på dynamikken i musikken, som spilles via fjernsynet – uanset om det er fra en streamingtjeneste som Spotify, fra et USB-stik eller en musikkanal. Du kan vælge nogle forudindstillede farvetemaer eller vælge en »tilfældig« festindstilling.

Og supplerer du med de populære, intelligente Philips Hue-lamper, løftes Ambilight endnu højere, så du får hele rummet farvelagt i en 360°-oplevelse.

Let og elegant design
Trods de ni projektorer og masser af processorkraft, er det lykkedes at bibeholde AmbiLux i en ultra tynd og elegant form. Europæisk design og ægte kvalitetsmaterialer giver et indtryk af høj kvalitet, og den supertynde ramme sørger for en glidende overgang mellem skærmens billede og Ambilights baggrundsmotiv, og sammen med foden i krom, giver det TV’et et let svævende udseende . Det sofistikerede design gør det muligt for AmbiLux at passe ind i selv den mest stilfulde indretning.

Super billedkvalitet uanset kilde
Philips AmbiLux 4K/UHD har en opløsning, der er fire gange højere end opløsningen på Full HD TV, og den unikke Ultra Resolution-opskaleringsteknologi gør, at billedet på skærmen – uanset den originale kilde – vises med samme detaljerigdom og skarphed, som ægte UHD-materiale.

Den prisvindende processorteknologi Perfect Pixel Ultra HD justerer og forbedrer alt indhold, med forbedret skarphed, forøget dybde, ekstrem kontrast, flydende bevægelser og stor detaljegrad.

Android TV og Quad Core-processorer øger Smart TV-oplevelsen
Philips AmbiLux TV er forsynet med Android TV, som giver mulighed for alle TV-orienterede Apps, tjenester og indhold i Google™ Play Store, samt understøttelse af øvrigt indhold i Philips Smart TV.

Quad Core-processorer og en avanceret fjernbetjening med QWERTY-tastatur, swipe-funktion og talegenkendelse er med til at gøre det nemt og hurtigt at betjene.

Om PHILIPS TV by TP Vision
TP Vision er en dedikeret tv-aktør inden for visuel digital underholdning. TP Vision koncentrerer sig om udvikling, produktion og markedsføring af tv-apparater, der bærer Philips-varemærket, i Europa, Rusland, Mellemøsten, Brasilien, Argentina, Uruguay, Paraguay og udvalgte lande i Asien/Stillehavsområdet.

Det gør vi ved at kombinere vores designekspertise og innovative Philips tv-arv med den uovertrufne driftspræstation, fleksibilitet og hastighed, der er karakteristisk for TPV Technology.

Med denne kombination og stærke egenskaber bringer vi tv-apparater af høj kvalitet til markedet: Smarte og letanvendelige med sofistikerede stilistiske præg som nye materialer og »slim« design. Vi er engagerede i at skabe produkter, som giver forbrugerne en overlegen tv-oplevelse. Med Philips tv’er er TP Vision globalt førende på hospitality-markedet. TP Vision er baseret i Amsterdam i Nederlandene og er eksklusiv licenshaver af Philips tv-mærket i de ovennævnte lande. TP Vision er ejet af TPV Technology, som har hovedkvarter i Taiwan, og som er verdens førende producent af monitorer og LCD TV. TP Vision har tæt ved 2.000 ansatte rundt om i verden.

###

Specifikationerne, nævnt i denne pressemeddelelse, er gældende på tidspunktet for offentliggørelse, og kan blive ændret uden varsel. Alle varemærker, som er nævnt, tilhører de respektive ejere. Google, Android og andre varemærker ejes af Google Inc.

Pressemateriale og information

Fakta:

65PUS8901
Display resolution 4K Ultra HD LCD with 3,840x2,160 pixels
Display Brightness 400nit (typical value)
Screen sizes 164cm (65”)
Picture Enhancement: Pixel Precise Ultra HD, 1400 Perfect Motion Rate, Ultra Resolution, Perfect Natural Motion
Sound 30W Double Ring technology, DTS Premium
Android OS Android 5.1 (Lollipop)
Processing power Quad Core
Memory size 16GB, extendable
Pre-installed Google apps Google Search, Voice Search, Google Play Movies*, GooglePlay Music*, YouTube