Philips TV: Oversigt over 2016-sortimentet

Med de to nyeste modeller, EISA-vinderen 65” 7601, og 55” 901F, som blev afsløret på IFA, er listen over Philips TV’s 2016-sortiment ét af de mest omfattende på markedet.

Og da også 5000-serien nu har fået Smart TV, betyder det af 9 ud af 10 Philips TV nu er med Smart TV – og 7 ud af 10 benytter Android TV.

4000-serien - med HEVC
4000-serien har nu fået tilføjet HEVC. Serien har en performance rating på 200 PPI og har Digital Crystal Clear-billedprocessor, 2 HDMI- og et USB-stik (2.0). Serien har også indbygget tuner til satellit, kabel og antenne.

5000-serien - med Smart TV og Android TV
Serien har fået et løft op ad i form af både ydelse og design. Og det er også fra og med denne serie, at Smart TV og Android TV er standard.

5000-serien har i øvrigt en helt unik model: 5231; et 24” TV som forener et tv, en computerskærm og en Bluetooth-højtaler i én løsning, så du kan streame musik fra eksempelvis din smartphone – og så i et elegant, hvidt design, der passer ind i de fleste miljøer og som tidligere i år fik Red Dot-designprisen. Der et 16W, 2.1-lydsystem (2x4W + 1x 8W sub).

Senest er 5301-modellen kommet til, og den har bl.a. Philips Smart TV og HEVC . Seriens topmodel er 5501, som er den billigste model med Android TV – og den har bl.a. dual core-processor, Wi-Fi og 8 GB lagerkapacitet med mulighed for udvidelse. Designetudtrykket er let med en tynd ramme og en aluminiums fod.

6000-serien - med UHD og HDR
6000-serien har Ultra HD og det er den første serie med understøttelse af HDR – ydermere har nogle modeller også Philips’ unikke baggrundsbelysning Ambilight.

6031 og 6101 har UHD og Smart TV. Android TV kommer med fra 6401 og opefter. Android TV har Quad Core med enten 8 GB eller 16 GB lagerplads med mulighed for udvidelse og der er en fjernbetjening med QWERTY-tastatur.

6500-serien har Pixel Precise Ultra HD-processor og Perfect Natural Motion-systemet, som bl.a. forbedrer billedbehandlingen, gengivelsen af bevægelser og giver et højere lysudbytte. Fra Philips’ topmodeller har serien lånt designudtrykket; eksempelvis med den lette metalfinish med buet kromstativ, så TV’er nærmest flyder.

7000-serien - med 3-sidet Ambilight
Europæisk topdesign er synligt, når vi bevæger os op i 7000-serien, der desuden bruger farvespektrummet Wide Colour Gamut, 3-sidet Ambilight, Quad Core-processor og 16 GB intern lagerplads.

Lydkvaliteten er også et godt argument for at købe et TV fra 7000-serien, der har et 2.1-lydsystem, som benytter den patenterede Triple ringhøjtaler med integreret bas, der leverer en dyb, men præcis baslyd. 7181 løfter lydkvaliteten et stykke højere ved at tilføje »synlig« lyd fra en separat 15W soundbar, der på nydelig vis er placeret sammen med TV’et.

Seriens topmodel er 7601, som benytter en del teknologier, som ellers kun har været med i Philips topserie 9000: Lokal 2D, hvor hver enkelt af 128 LED-segmenter kan tændes og slukkes samt levere lys i 700 Nit, så det lever op til kravene for at være HDR Premium.

Philips Premium Colour-processoren gør sit til, at 7601 kan gengive 2.250 billioner farver og i kombination med Perfect Pixel Ultra HD-processoren skabes en forrygende høj billedkvalitet på 2.600 PPI.  Dét er medvirkende til, at modellen i august blev kåret til Europas bedste køb i store skærme: EISA European Best Buy Large TV Award.

7601 har også en fod i krom som flot matcher rammen i børstet aluminium og de polerede aluminiumssider.

8000-serien – med Ambilight projektion
8000-serien er i en særklasse med en række unikke features. Baggrundsbelysningen Ambilight spiller en hovedrolle – endda med en særlig udgave i 65” 8901 AmbiLux, som på bagsiden har ni pico-projektorer, der både projicerer farver og indhold fra TV-skærmen op på bagvæggen. Forrygende oplevelse!

901F – med OLED, UHD og HDR
Topmodellen i Philips TV’s 2016-sortiment er 901F, firmaets første OLED – og den første model, som kombinerer et Wide Colour Gamut OLED-panel med Philips’ superteknologier til billedforbedring. Perfect Pixel Ultra HD-motoren forener Ultra-opløsningen, Perfect Contrast og Perfect Natural Motion med Perfect Colour-systemet og en 17 bit farve booster. Summen af alt dette er en skærm med ekstremt skarpe billeder, virkelig god gengivelse af motiver i bevægelse og flere end 2.250 billioner farver.

Den leverer 3.800 PPI og 540Nit – og opfylder dermed Philips TV’s HDR Perfect-standard.

De virkelighedstro farver og den ultrahøje kontrast er forbedret og sammen med Ambilight på tre sider giver det en fantastisk oplevelse for seeren. 901F har også et 6.1-lydsystem med 30W fordelt med 15W i de seks fremadrettede højtalere - placeret i en elegant, integreret soundbar - og 15W i baghøjtalerne, som benytter den patenterede Triple ring-teknologi, og i en integreret bashøjtaler.

Læs mere om Philips TV: www.philips.dk/TV
Læs mere om Philips OLED TV: http://www.philips.com/oled

Pressekontakt:
Erling Madsen
philipstv@ajourpress.dk

Teknisk ekspertise:
Mads Neumann Olsson
mads.neumann@tpv-tech.com

Billeder, video m.v.:
IFA-nyheder: ifa.philips.com
Billeder tillige: http://www.tpvision.com/image-library/

Videos:
OLED: https://youtu.be/n-si7xYDc2E
7600-serien: https://youtu.be/67EH_Bj9Fu0
7100-serien: https://youtu.be/_-zKqf7eBwQ
6500-serien: https://youtu.be/tj4SO0-6Mms
Billedkvalitet: https://youtu.be/RMizzL4D94E
Ambilight: https://youtu.be/FZE5I-GcVVM
Android TV: https://youtu.be/93WdFfp_Ib8

Om TP Vision

TP Vision er en dedikeret tv-aktør inden for visuel digital underholdning. TP Vision koncentrerer sig om udvikling, produktion og markedsføring af tv-apparater, der bærer Philips-varemærket, i Europa, Rusland, Mellemøsten, Brasilien, Argentina, Uruguay, Paraguay og udvalgte lande i Asien/Stillehavsområdet.

Det gør vi ved at kombinere vores designekspertise og innovative Philips tv-arv med den uovertrufne driftspræstation, fleksibilitet og hastighed, der er karakteristisk for TPV Technology.

Med denne kombination og stærke egenskaber bringer vi tv-apparater af høj kvalitet til markedet: Smarte og letanvendelige med sofistikerede stilistiske præg som nye materialer og »slim« design. Vi er engagerede i at skabe produkter, som giver forbrugerne en overlegen tv-oplevelse. Med Philips tv’er er TP Vision globalt førende på hospitality-markedet. TP Vision er baseret i Amsterdam i Nederlandene og er eksklusiv licenshaver af Philips tv-mærket i de ovennævnte lande. TP Vision er ejet af TPV Technology, som har hovedkvarter i Taiwan, og som er verdens førende producent af monitorer og LCD TV. TP Vision har tæt ved 2.000 ansatte rundt om i verden. www.tpvision.com

Android, Google, Google Play og andre navne/mærker er varemærker, som tilhører Google Inc.