Philips TV introducerer Europas første TV baseret på Android

2014 nyheden, ”Philips Ambilight TV – powered by Android”, er hurtigere og smartere end nogensinde. I kombination med den nye generation af Ambilight byder Philips Androidbaserede TV på nye oplevelser, hvad gælder både hastighed og udbud.

Med Android som operativsystem kombineres hastigheden fra din tablet og smartphone med Philips´ prisvindende billedkvalitet.

Indholdsmæssigt er der også store forandringer, da Androids operativsystem formidler alle Googles Play tjenester og alt dette kommer udover Philips´ egen portal, som i dag indeholder bl.a. Netflix, SF Anytime, Headweb, Viaplay, Spotify m.m.

For de spilinteresserede forstærkes spiloplevelsen med ”Philips Ambilight TV - powered by Android”, takket være den hurtige Android-platform og Google Play Stores kæmpe udbud af spil. Det bliver endvidere nemmere at spille, da man kan tilslutte en trådløs game-controller direkte til TV´et.

Philips´ patenterede baggrundslys Ambilight tager også et skridt ind i spilverdenen, da lyset kan indstilles i ”gaming mode”, som giver hurtigere skift i lys og farverne så det følger spillets dynamik tæt.

”Overgangen til en Androidbaseret platform er et stort skridt, som også kommer til at kunne mærkes i vores markedsføring i forbindelse med introduktionen i maj. Her går vi igen nye veje og efterlader det konventionelle bag os for nye og overvældende oplevelser som afspejler storheden i et Philips Ambilight TV”, udtaler Joakim Örnstig, nordisk markedsdirektør hos TP Vision, som fremstiller og distribuerer Philips TV.

Fra begyndelsen indebærer den nye generation ”Philips Ambilight – powered by Android” et stort løft. Philips´ prisvindende teknik med at forbedre detaljerne kan nu, takket være de kraftfulde quad core-processorer, anvendes for fuld kraft i overgangen til 4K UltraHD, så resultatet bliver en væsentlig forbedret billedkvalitet.

Overordnet er Philips Ambilight TV 2014 mere brugervenlige end nogensinde før. Med dobbelte tunere i TV´et forenkles optagelser på harddisken, da det er muligt at se ét program, mens et andet optages. Fjernbetjeningen har ligeledes tastatur, indbygget mus til at pege og trykke direkte på TV´et samt mikrofon til Google Search. På Apple iOS-baserede produkter kommer deling af multimedie filer og funktionerne på fjernbetjeningen til at virke lige så godt som tidligere.

Det nye smarte kamera, som er i flere af årets modeller, har flere funktioner. Adaptive picture quality, tilpasser billedkvaliteten i forhold til hvor personerne sidder i rummet. Gennem kameraet kan man også styre udvalgte funktioner på TV´et ved hjælp af bevægelser og kameraet virker naturligvis også til Skype.

Philips Ambilight TV - powered by Android introduceres i 8000-serien og kommer i størrelserne 48” og 55”, både i en Ultra HD (4K) version og i en Full HD Ultra Slim Version med 4-sidet Ambilight. Begge modeller forventes på det europæiske marked i maj.

Philips TV i Norden sælges og markedsføres af TP Vision, et selskab som ejes i fællesskab af konsumentelektronikkoncernen Philips og TPV, som er en af verdens ledende producenter af monitorer og TV.

Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary.

Mediakontakt:

Joakim Örnstig, nordisk markedsdirektør TP Vision

Tel: +46 70 832 24 64, mail: joakim.ornstig@tpvision.com

Android , Google Play , YouTube  og Chrome er varemærker som tilhører Google Inc .

For yderligere materialer, billeder, video, film - besøg TP Vision´s presserum på http://www.tpvision.com/press-room/news-releases/press-releases.html

Følg os på Youtube og Twitter :

www.youtube.com/user/TPVisionCorporate

@ TPVison

Indholdet i pressemeddelelsen er korrekt ved udgivelsen, men kan blive ændret uden yderligere information.

Data sheet* Philips 8000 series

xxPFS8109 xxPFS8209 xxPUS8809
Display Full HD LCD with 1920x1080 pixels 4K Ultra HD LCD with 3,840x2,160 pixels
Screen sizes 48 inch / 121 cm55 inch / 139cm 48 inch / 121 cm55 inch / 139cm 55 inch / 139cm
Firmware Android OS 4.2.2 (Jelly Bean)
Ambilight 4-sided 3-sided
built-in Amiblight+hue, Wall colour adaptive, Gaming mode, Lounge light mode
Picture Enhancement: Perfect Pixel HD, 800 Hz Perfect Motion Rate, Micro Dimming Pro,  Local contrast, Perfect Natural Motion, Super Resolution Perfect Pixel Ultra HD, 1000 Hz Perfect Motion Rate Ultra, Micro Dimming Pro, Perfect Natural Motion, Ultra Resolution
3D-TV Active 3D, 2 Player Full Screen Gaming, Premium2D to 3D conversion, Auto 3D detection
Android TV Android OS: 4.2.2 (Jelly Bean)Pre-installed apps: Google Chrome, browser, Search, Voice Search, GooglePlay Movies, Google Play Music, YouTube Google PlayStore apps: TV libraries, TV player, many more that run on TV…Memory size to install apps: 2.7 GB
Smart TV Interactive TV: HbbTV*Smart TV apps: Catch-up TV, Netflix*, Spotify, Online Video stores, Skype, Online appsSocial TV: Skype, Facebook, Twitter
Smart user interaction* SimplyShare, Wi-fi Miracast, MultiRoom Client and Server
TV Remote app
remote control with keyboard, pointer and voice
Connectivity: 4 HDMI, 3 USB, 1 Scart, 1x YPbPr, Wi-Fi, Ethernet LAN RJ45, 2x CI+, EasyLink (HDMI-CEC), Digital Audio out 4 HDMI (1x with HDCP 2.2), 3 USB, 1 Scart, 1x YPbPr, Wi-Fi, Ethernet LAN RJ45, 2x CI+, EasyLink (HDMI-CEC), Digital Audio out
Sound 30Watts (RMS)
HD Stereo, Ambi wOOx, Natural Sound
Processing power Quad Core Quad Core Hex Core
Broadcast reception DVB-T/T2/C/S/S2Twin Tuner
Set thickness 13mm mm: 48 inch13 mm: 55 inch 13 mm: 48 inch13 mm: 55 inch 38mm: 55 inch
Included accessories: 2 x 3D active Glasses, Edge feet stand

Specifications and availability of services and TV models are country dependant and subject to change without notice.