Ni ud af ti danske kvinder mellem 20 og 44 år fjerner deres kropshår

Philips Beauty opgraderer nu hele sin hårfjerningsportefølje for mere effektive resultater

95,5 procent af alle danske kvinder mellem 20 og 44 år fjerner til stadighed deres kropshår. Ifølge en ny undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Snabba svar ønsker størstedelen af kvinderne mere langvarige resultater. Alligevel anvender 66 procent stadig en almindelig barberskraber som hårfjerningsmetode. Nu lancerer Philips Beauty sin opgraderede hårfjerningsportefølje, hvor de forskellige metoder både har fået nye funktioner og nyt design.

– Philips er blandt verdens førende inden for elektroniske skønhedsprodukter. Med 65 års erfaring og stadige innovationer forbedrer, forenkler og effektiviserer vi kvinders egen skønhedspleje. Vi tilbyder ganske enkelt smartere løsninger til skønhedspleje. Nu, hvor foråret er kommet, og varmen venter lige om hjørnet, kommer Philips med anden generations hårfjerningsprodukter, som giver et bedre resultat, der holder længere, siger Madelene Öhlin, Markedsansvarlig for Philips Beauty i Norden.

De mest almindelige områder, hvor kvinder fjerner hår, er armhulerne (93,3%) efterfulgt af benene (92,3%), bikinilinjen (79,5%) og ansigtet (29,6%). Et flertal af de adspurgte kvinder ønsker et mere langvarigt resultat, så de ikke behøver at fjerne hår så ofte. Alligevel er barberskraberen den mest almindelige metode efterfulgt af shaver/trimmer.

Den hårfrie tid varierer mellem de forskellige metoder

Philips opgraderer nu sin portefølje til anden generations hårfjerningsprodukter. Nyhederne omfatter dels nyt tilbehør og funktioner, som giver et bedre og mere langvarigt resultat, dels et nyt og ergonomisk udformet design.

Produktporteføljen består af tre metoder: IPL (Intense Pulsed Light, hårfjerning ved hjælp af lys), epilering og shavers. Det, der først og fremmest adskiller de forskellige metoder, er den hårfrie tid: Med IPL får du glat og hårfri hud i et par måneder, med epilering i nogle uger, og med shaver skal du barbere dig dagligt. Hver metode har sin egen produktserie (Philips Lumea IPL, Philips Satinelle og Philips SatinShave), som nu er blevet opgraderet med fokus på en mere effektiv teknologi og tilbehør, som gør det muligt at fjerne hår mere skånsomt.

IPL – smertefri og langvarig hårfjerning ved hjælp af lys

IPL er en metode, hvor lysimpulser får hårsækkene til at gå ind i en hvilefase, så håret falder af, og genvækst hæmmes. Det betyder, at mængden af hår, som vokser ud, gradvist mindskes. Allerede efter fire behandlinger reduceres hårvæksten med 75 procent. Teknologien er den samme som den, der anvendes på professionelle klinikker, men lysimpulserne er ikke helt så stærke, hvilket betyder, at resultatet ikke er permanent. Philips har igennem ti år samarbejdet med hudplejeeksperter for at udvikle teknologien og tilpasse den til sikker brug hjemme. IPL fungerer på hele kroppen og i ansigtet.

Danske kvinder behandler i dag sig selv med IPL i hjemmet, kun en lille del vælger behandling på klinik. Men det var kun ca. halvdelen af alle de kvinder, der deltog i undersøgelsen, som kendte til muligheden for at anvende IPL hjemme, og endnu færre (11,2%) havde prøvet IPL.

Da IPL ikke fungerer på alle hår- og hudtyper er man måske usikker på, om det vil fungere eller ej. Derfor tilbyder vi 120 dages garanti på alle vores IPL-produkter, så du i ro og mag kan prøve, om det fungerer på netop dig, siger Madelene Öhlin, og fortæller, at metoden fungerer på naturligt mørkblondt, brunt og sort hår.

Om undersøgelsen

Analyseinstituttet Snabba svar har på Philips anmodning foretaget en undersøgelse af danske kvinders forhold til deres kropshår og de metoder, man eventuelt anvender til at fjerne det. 502 kvinder mellem 20 og 44 år fordelt over hele Danmark deltog i undersøgelsen, som blev foretaget i januar 2016. (Materialet er tilgængeligt.)

Yderligere information:

Madelene Öhlin, Markedsansvarlig for Philips Beauty i Norden, Tlf.: 0706-841710, E-mail: madelene.ohlin@philips.com

Om Philips

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHIA), er en virksomhed inden for sundhed og velvære, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem innovationer inden for Healthcare, Consumer Lifestyle og Lighting. Philips har hovedsæde i Holland og havde i 2015 en omsætning på 24,2 milliarder euro, cirka 104.000 medarbejdere og salg og tjenester i mere end 100 lande. Virksomheden er førende inden for hjerte- og akutpleje, pleje i hjemmet, energieffektive belysningsløsninger, nye anvendelsesområder for belysning, barbering og grooming til mænd samt tandpleje. Nyheder fra Philips kan ses på www.philips.se/press.