Slip kreativiteten løs med up-cycling

Report this content

Nu er tiden inde til, at vi endelig kan komme ud og nyde lyset samt det lune forårsvejr. Hvis du er kreativ, er det nemt at skabe et bæredygtigt og lækkert udemiljø. Med den rette olie eller transparent eller heldækkende træbeskyttelse kan du på en nem og sjov måde udrette mirakler med i princippet hvad som helst og sætte et personligt præg på dit udemiljø.

Genbrug og "up-cycling" er stærke tendenser, som gør, at det ikke behøver at være kostbart at være kreativ i haven, og desuden er det smart ud fra et miljøperspektiv. Gamle møbler, som samler støv på loftet, kan få nyt liv udenfor, og hvis du ser efter i gemmerne, finder du måske selv ting, der kan genbruges.

– Bæredygtig indretning er som bekendt noget, der er oppe i tiden. Vi kan godt lide tendensen og vil gerne inspirere vores kunder til også at tænke bæredygtigt, når det handler om udemiljøet. Det er virkelig blevet et ekstra opholdsrum for mange, siger Christian Pallesen, Nordisk Senior Brand Manager hos AkzoNobel.

Den alsidige træpalle
Træpaller anvendes stadig meget inden for genbrug. Mange bruger dem til at bygge bænke og borde, men vi har sluppet kreativiteten løs og udviklet nogle nye pallekonstruktioner som f.eks. en skøn daybed, en lækker lysekrone, et praktisk udekøkken og en stilren dobbeltgynge (en krydsning mellem en hængekøje og en gynge). Alt dette skaber nyt liv og funktion i haven.

Farvekollektion til dine haveprojekter
Vil du behandle møblerne, så de holder og er beskyttet længe, er Pinotex Dør- & Vinduesmaling perfekt til lige præcis udemøblerne. Med den kan du male stort set alt og bagefter stille det udenfor. Den er perfekt til paller og udemøbler, supernem at male med og giver rigtig god beskyttelse mod vejr og vind. I foråret præsenterer Pinotex desuden en farvekollektion med 12 skønne farver under navnet "Creative Garden", som er specielt udviklet til udendørsprojekter. Se mere på http://www.pinotex.dk/creative-garden/

Med Pinotex produktet Terrasseolie Plus, der er beregnet til trykimprægneret træ udendørs, kan du også opfriske terrassen.

Terrasseolie Plus er vandafvisende og medvirker til, at træet ikke sprækker eller bliver nedbrudt. En ekstra fordel ved Terrasseolie Plus er, at den desuden indeholder ekstra UV-beskyttelse, samt at du kan vælge at pigmentere den i flere nuancer for at få en endnu længere holdbarhed.

Pinotex Terrasseolie Plus: 2,5 l DKK 499 / 5 l DKK 699, Dør- & Vinduesmaling: 1 l DKK 339 / 2,5 l DKK 599. Produkterne forhandles i byggemarkeder.

Sådan behandler du en palle, så den holder længe

1. Fjern eventuelle begroninger med Sadolin Husrens og lad det virke i 3-4 døgn.
  2. Vask derefter med Pinotex Grundrens. Skyl efter med rent vand
  3. Slib overfladen ned med sandpapir, og børst slibestøvet bort. Slib ekstra omhyggeligt, hvis pallen skal bruges til at sidde på.
  4. Behandl med Pinotex Superbase, som giver virkelig god beskyttelse mod fugt.
  5. Påfør et lag Pinotex Trægrunder V. Det giver toplaget endnu bedre vedhæftning. Spring dette skridt over, hvis du skal behandle med et transparent produkt.
  6. Afslut med 1-2 lag af Pinotex’s hurtigtørrende Dør- og Vinduesmaling eller Pinotex Transparent Plus, som fremhæver træstrukturen.

Du finder nærmeste forhandler på: http://www.pinotex.dk/om-pinotex/find-butik/

Kontakt for yderligere information:
Linea Hertzberg, Trade Marketing Coordinator DK,  AkzoNobel Decorative Coatings A/S
Tlf.: +45 61189579, e-mail: linea.hertzberg@akzonobel.com

Presse fotos