Professionelle drengerøve gør København til Bratislava

Sommeren står for døren, og det betyder højsæson for landets borgmestre og sognepræster, der lørdag efter lørdag gør ungkarle til ægtemand. Det betyder samtidigt startskudet for polterabend-sæsonen, hvorfor man snart kan købe kys for en tier, ligesom der gøres klar hos bowlinghaller, gokartbaner og smørrebrødsrestauranter.

Det vil en flok professionelle drengerøve nu lave om på, hvor man ifølge dem selv tager alt det bedste fra storbyer som Prag, Riga, Krakow og Bratislava og fører ind under københavnske himmelstrøg. Holdet bag stammer fra det sagnomspundne  Pissup Tours , der nu i 15 år har sendt vennegrupper på drengerøvsture til Østeuropas storbyer, hvor alt er muligt:

»Vi har de sidste par år modtaget mange henvendelser fra grupper, der ikke havde tid til at rive 3-4 dage ud af kalenderen men omvendt ikke ville nøjes med en middelmådig polterabend.«,  fortæller Rasmus Christiansen fra Pissup Tours og tilføjer:

» Mange ser sig tilfredse med en gang paintball efterfulgt af bowling, bøf og bajere, hvilket også er udemærket - vi henvender os derimod til dem, som ikke går på kompromis og vil have den uforglemmelige polterabend.«

Hummer limousine, stuntmænd og bare bryster

Rasmus Christiansen foreslår istedet, at bowlingaftenen udskydes, da det ifølge ham er sjovere at lade gommen lege stuntman og således sætte ild til ham, ligesom det er muligt at indspille sin egen actionfilm med vennerne. Ligeledes foreslår han, at transporten foregår i en 11 meter lang Hummer limousine i selskab med veldrejede piger, der gerne smider tøjet, når temperaturen stiger i takt med stemningen. Man kan naturligvis også sørge for et Grand Prix på Københavns største gokartbane, men er temperamentet til det, kan man istedet rive fuldblodsitalienere som Ferrarier og Lamborghinier rundt på en racerbane.

Ingen polterabend uden en god middag og hos Pissup sørger man da også gerne for maden - omend de garvede drengerøve ikke giver meget for en tur på den mexikanske familierestaurant.

»Hos os foregår det som en private dining oplevelse, hvor tjenerindens uniform adskiller sig markant fra byens bøfhuse. Jeg kan ikke garantere, at de har læst på restaurationsskolen, men vi kan derimod love service ud over det sædvanlige, og en rød T-bone steak fordøjes nu engang bedst over en gang striptease, inden aftenen fortsætter på en af Københavns natklubber.«,  fortæller Rasmus Christiansen.

Det koster bønder at spille skak

Selvom Pissup tilbyder pakker, der starter ved bare 745 kroner pr. person, så vælger de fleste vennegrupper at smide 1500-2000 kroner pr. mand og således få flere actionprægede aktiviteter på programmet.

»Vi skræddersyer hver enkelt arrangement ud fra gruppens ønsker. Det giver sig selv, at det er dyrere at køre McLaren end gokart, men jeg vil vove den påstand, at vi har noget for enhver smag. For nylig havde vi 8 jyske singlefyre i København for at fejre en 30-års fødselsdag. De rykkede bogstavligt talt all-in, og regningen løb op i mere end 50.000 kroner - uden hotel vel at mærke, hvor jeg har ladet mig fortælle, at de i selskab med nogle piger, de mødte på natklubben Hive, gik til den med roomservice.«,  slutter Rasmus Christiansen.

Pissup Tours forventer at trække flere end 4.000 gæster til København i år. Næste år er målet 12.000, der foruden Danmark skal komme fra Norge, England og Tyskland, hvor man også har kontorer.

-END-

Rasmus Christiansen
Managing Director
rasmus@wildeast.dk

Polterabend er en trend der ramte Danmark tilbage i 80’erne og har været støt voksende siden. Ligesom det ses med bryllupper, der påvirket af amerikansk kultur vokser sig større, vildere og dyrere, bruger danskerne også flere og flere kræfter på at arrangere en uforglemmelig ”sidste aften som fri mand” for deres venner. Ifølge Pissup Tours er det i dag ganske almindeligt at der bruges over 1.000 kr/mand på en polterabend, der varer fra tidligt om morgenen til sent ud på natten.

Ifølge Pissup Tours er en polterabend ikke bare en fjollet amerikansk tradition. Den leverer fantastisk værdi for deltagerne ved at skabe nogle vilde fælles oplevelser, som der kan ses tilbage på og refereres til. De gamle venner knyttes tættere sammen, nye venskaber skabes på tværs af gommens vennegrupper, og selve bryllupsfesten bliver væsentlig bedre, når man har noget at snakke om ved bordet med de mennesker, man ellers ikke ville kende.