Fokus på kundeleverancer efter brand hos IT-leverandør

Efter branden hos IT-leverandøren Evry er PostNords fokus fortsat at sikre, at en tilbagevenden til en velfungerende IT-drift vil påvirke koncernens kunder og deres forretning mindst muligt. Flere vigtige webtjenester er gradvist blevet åbnet for kunderne, og forsinkelser på leveringer i Sverige vil blive indhentet i løbet af ugen.

Trods branden nytårsdag hos IT-leverandøren Evry har hovedparten af PostNords post- og logistiktjenester i det store hele fungeret normalt. I Sverige har visse tjenester inden for Postens brevforretning dog været ramt. Takket være ekstra bemanding hen over weekenden er forsendelserne nu på vej ud, og forsinkelserne ventes at være overstået helt i løbet af ugen.

Siden weekenden har kommunikationen med Postens 1.600 posthuse i Sverige fungeret. Det betyder, at kunder igen kan afhente forsendelser, som er omfattet af ekstra ID_kontrol. Også post på efterkrav kan udleveres. Tilsvarende fungerer SMS-meddelelser om forsendelser.

Tjenester til at følge breve og pakker blev allerede i løbet af fredag d. 3. januar åbnet igen på koncernens markeder. I begyndelsen af ugen ventes login-funktionerne til e-Posthuset og Netbutikken i Post Danmark også at være tilbage i drift.

På midlertidige hjemmesider for posten.se, post.dk og postnordlogistics.com vil der være kundeinformation og links til tjenester, som gradvist er sat i drift. Enkelte tjenester kan dog risikere at køre på nedsat kraft i endnu nogen tid.

PostNord samarbejder fortsat intensivt med IT-leverandøren Evry for snarest muligt at kunne sikre, at kvaliteten på sikkerhedsløsningerne er i orden og dermed også muligheden for at genåbne hjemmesiderne.

PostNord pressetelefon +46 10 436 10 10

PostNord  tilbyder kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Koncernen havde i 2012 en omsætning på SEK 39 mia. og 40.000 medarbejdere. Vi møder vores kunder under varemærkerne Posten, Post Danmark, PostNord Logistics og Strålfors. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med koncernkontor i Solna i Sverige. www.postnord.com

Om os

Vi leverer! PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2015 havde koncernen 35.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 40 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com