Green Cargo Logistics er nu en del af PostNord

PostNord har netop afsluttet overtagelsen af Green Cargos datterselskab, Green Cargo Logistics AB. Handlen gør PostNord til en af Nordens førende indenfor tredjepartslogistik.

PostNord og Green Cargo kunne 26. marts 2012 meddele, at der var indgået aftale om PostNords overtagelse af Green Cargos datterselskab, Cargo Logistics. 14. maj godkendte den svenske konkurrencestyrelse overtagelsen, og fra og med 31. maj er Green Cargo Logistics nu en del af PostNords forretningsområde Logistik.

- Vi byder såvel ansatte som kunder i Green Cargo Logistics velkommen i PostNord. Green Cargo Logistics er en meget veldreven og lønsom virksomhed, som vil være et godt grundlag for vores fortsatte udviklingen indenfor tredjepartslogistikken, siger Henrik Höjsgaard, chef for Logistik i PostNord.

PostNords strategi sigter på fortsat vækst på logistikområdet. Koncernens omsatte i 2011 for ca. 13 mia. SEK på sin nordiske logistikforretning, som er centreret omkring pakker, paller og express. Overtagelsen af Green Cargo Logistics indebærer en styrkelse af PostNords tredjepartslogistik, hvilket er i fuld overensstemmelse med koncernens strategiske sigte. Markedet for tredjepartslogistik forventes at have en betydelig vækst.

Green Cargo Logistics er Sveriges næststørste leverandør indenfor tredjepartslogistik med totalt 260.000 kvadratmeter fordelt på moderne anlæg i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg og København. Green Cargo Logistics omsatte i 2011 for ca. en mia. SEK og opnåede et driftsresultat på 61 mio. SEK.

Ved spørgsmål kontaktes:
Morten O Nielsen , PostNord, pressechef Danmark,  Tlf. 45 33 61 60 01

PostNord blev stiftet i 2009 på baggrund af sammenlægningen af Post Danmark A/S og Posten AB. Koncernen tilbyder kommunikations- og logistikløsninger til og fra samt inden for Norden og har en omsætning på ca. SEK 40 mia. og godt 40.000 medarbejdere. Aktiviteterne er inddelt i forretningsområderne Breve Danmark, Meddelande Sverige og Logistik, samt i Strålfors. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedsæde i Solna i Sverige. www.postnord.com

Om os

Vi leverer! PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2015 havde koncernen 35.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 40 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com