Håkan Ericsson ny administrerende direktør og koncernchef i PostNord

H å kan Ericsson bliver ny administrerende direkt ø r og koncernchef i PostNord. Ericsson er i dag chef for Carlson Wagonlit Travels nord- og latinamerikanske aktiviteter.

Håkan Ericsson er udpeget til administrerende direktør og koncernchef for den dansk-svenske kommunikations- og logistikkoncern PostNord. Han tiltræder den 1. oktober 2013.

Håkan Ericsson er født i 1962. Han er civiløkonom fra Stockholms universitet. Håkan Ericsson har siden 2008 været ansat i Carlson Wagonlit Travel (CWT), verdens førende erhvervsrejsebureau. Han var indtil udgangen af 2011 chef for koncernens aktiviteter i EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) og Latinamerika med placering i Frankrig og er i dag chef for koncernens aktiviteter i Nord- og Latinamerika med placering i USA.

Inden Håkan Ericsson blev ansat i CWT, havde han en række ledende stillinger i internationale service- og logistikkoncerner, herunder som administrerende direktør for Loomis Cash Handling, Executive Vice President i SAS, Managing Director for DHL Europas fragtaktiviteter, samt ledende stillinger i logistikkoncernerne Danzas, ASG og Fraktarna (nu en del af DSV). Ericsson har også arbejdet som konsulent i Impac og været ansat hos Ericsson.

PostNords bestyrelsesformand Jens Moberg:

- H å kan Ericsson har den rigtige personlighed, kompetence og baggrund til at l ø se opgaven som koncernchef for PostNord. Med sin erfaring fra logistik- og servicebrancherne i Sverige og internationalt er han den rigtige til at lede PostNord   med de udfordringer og muligheder, koncernen st å r overfor. H å kan Ericsson har ogs å v æ rdifuld erfaring med at lede forandringsarbejde i store koncerner.

PostNords vicekoncernchef K.B Pedersen fortsætter som konstitueret koncernchef og administrerende direktør, indtil Håkan Ericsson tiltræder.

Informationerne følger de retningsliner, som PostNord AB skal følge for offentliggørelse i henhold til loven om værdipapirer og/eller loven om finansielle instrumenter. Informationerne indleveres til offentliggørelse d. 23. juli 2013.

PostNord AB blev stiftet efter sammenlægningen af Post Danmark A/S og Posten AB i 2009. Koncernen tilbyder kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden og havde i 2012 en omsætning på SEK 39 mia. og 40.000 medarbejdere. Aktiviteterne er inddelt i forretningsområderne Breve Danmark, Meddelande Sverige, Logistik og Strålfors. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedsæde i Solna i Sverige. www.postnord.com

Om os

Vi leverer! PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2015 havde koncernen 35.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 40 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com