PostNord sælger ejendom på Købmagergade i centrum af København

PostNord sælger den traditionsrige ejendom på Købmagergade i Københavns centrum til pensionsselskabet PFA Pension for 400 mio. DKK.

I dag udnyttes kun en tredjedel af bygningen, der huser et posthus samt Post & Tele Museet. PostNord vurderer  løbende sin bygningsmasse rundt omkring i Norden   som led i den tilpasning, man foretager på grund af ændrede markedsforudsætninger. Salget øger PostNord-koncernens kapitaleffektivitet og bidrager dermed til at finansiere fremtidige investeringer.

Informationerne følger de retningslinjer, som PostNord AB er forpligtet til i henhold til loven om værdipapirer og/eller loven om finansielle instrumenter. Informationerne indleveres til offentliggørelse d. 12. december 2014, 10.00 CET

PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og i Norden. Koncernen varetager også postservice til privatpersoner og virksomheder i Danmark og Sverige. Vi udvikler med vores ekspertise og et stærkt distributionsnet forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. Koncernen havde i 2013 en omsætning på 40 mia. SEK og 39.000 medarbejdere. Moderselskabet er et svensk aktieselskab med koncernkontor i Solna. Besøg os på postnord.com

Om os

Vi leverer! PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2015 havde koncernen 35.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 40 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com