Lofsdalen og Vemdalen - en kærlighedsaffære mellem alpestemning og fjeldidyl

Søger du fjeldromantik og alpestemning på samme tid? Eller er du ganske enkelt på jagt efter formidabelt skiføre og naturoplevelser ud over det sædvanlige? Mange kender ikke de svenske skiområder Lofsdalen og Vemdalen, men nu vil VisitSweden sørge for, at danskerne for øjnene op for ”de nye” svenske alper og opleve den ultimative fjeldidyl.

De svenske skiområder Vemdalen og Lofsdalen byder på noget af Nordens bedste skiløb, stor faldhøjde, idyllisk alpestemning, adrenalinsus og luksuriøse spa-oplevelser. De to områder, der i dag er ukendte for mange danskere, har masser at byde på:

”Både Lofsdalen og Vemdalen har stort potentiale, og jeg vil ikke blive overrasket, hvis de om nogle år ligger højt på listen over danskernes favorit-skiområder i Sverige. Skiløbet er fremragende for både store og små, og mange vil blive overraskede over, at områderne både giver alpefornemmelser samtidig med, at de er utrolig hyggelige,” siger Eva Eilstrup, PR Manager hos VisitSweden i Danmark.

Optimale sneforhold og masser af aktiviteter

Kendetegnende for både Lofsdalen og Vemdalen er, at de med deres placering midt i Sverige er garant for optimale sneforhold. Samtidig er de enkle at komme til, hvad enten man tager færgen til Oslo, Gøteborg eller Helsingør eller turen går via Øresundsbroen. Og så har begge områder masser af aktiviteter uden for pisterne:

”Foruden skiløbet, som er det centrale, så kan man i både Lofsdalen og Vemdalen nyde godt af en masse underholdende oplevelser såsom hundeslædekørsel, snescooter-safari, isklatring eller et afslappende besøg på Sveriges første højfjelds-spa i Vemdalen,” fortæller Eva Eilstrup.

Fakta om Vemdalen og Lofsdalen:

Vemdalen

54 pister. 33 lifter. 1145 km fra København.

Sublime skioplevelser i utroligt smukke omgivelser midt i mageløse Härjedalen. Natur og fjeldstemning når det er bedst. Og en ferieoplevelse, der kombinerer alpestemning med fjeldidyl.

I Vemdalen kan man foruden skiløbet prøve isklatring i fantastiske omgivelser, hvor man med skarpe økser i hænderne og pigsko på fødderne klatrer lodret op af imponerende is-vandfald. Tættere på jorden står der hundeslædetur på menuen. Det er en fantastisk måde for store og små at opleve naturen på, når man nærmest lydløst glider frem efter et helt spand hunde, ud i den uberørte natur, hvor man dog kan møde små grupper af snesko-vandrere. Snetransport er nemlig kommet tilbage som en del af oplevelsestilbuddene på fjeldet, hvor man med snesko på fødderne følger i hælene på skovens mange dyr og nyder den næsten totale stilhed ude i vinterlandskabet.

Både nybegyndere og mere erfarne ryttere har også mulighed for en vinteroplevelse på hesteryg i Härjedalens smukke natur.

Og så byder Vemdalen ikke mindst på muligheden for spa-ophold på Sveriges højest beliggende spahotel, Storhogna Högfjällshotell & Spa. Et godt sted at slutte en hård dag på ski og nyde en aften i godt selskab.

Læs mere på: http://skiferie.visitsweden.com/skiomraader/vemdalen

Lofsdalen

25 pister. 9 lifter og 980 km fra København.

Lofsdalen er en charmerende perle, der kan prale af at være indehaver af en række rekorder: Sveriges tredjestørste faldhøjde (492 meter), verdens længste oplyste piste og verdens bedste børnebakke – i hvert fald ifølge den danske skiguru, Thomas Uhrskov.

Lofsdalen tilbyder skiløb på alle niveauer. Eventyrpisten til de små, en snowpark til de større og fede off-piste muligheder for de øvede.

Uden for pisterne byder Lofsdalen også på en masse spændende oplevelser. Man kan for eksempel tage hele familien på rensdyrssafari, hvor man får den ultimative naturoplevelse med sneen knitrende omkring slæden og den fantastiske fjeldidyl. Hvis man er til mere fart, kan man leje snescootere og opleve vildmarken på egen hånd.

Læs mere på: http://skiferie.visitsweden.com/skiomraader/lofsdalen

Se også: http://skiferie.visitsweden.com

Eva Eilstrup - PR Manager, VisitSweden. Tlf. +45 31 10 51 67 – mail: eva.eilstrup@visitsweden.com