PUTNAM UDNÆVNER NORDISK SALGS- OG MARKETINGCHEF

Virksomheden etablerer kontor i København

BOSTON, LONDON, KØBENHAVN, den 12 juni 2008 — Putnam Investments har udnævnt Eric C. Pedersen, seniorvicedirektør, som salgs- og marketingchef for det nordiske marked. Han rapporterer direkte til Joseph T. Phoenix, managing director og chef for Putnams europæiske distribution.

Denne udnævnelse markerer desuden, at Putnam etablerer et selvstændigt kontor på det nordiske marked.

Joseph T. Phoenix udtalte i forbindelse med offentliggørelsen:

“Det er med stor fornøjelse, at jeg kan meddele, at Putnam nu åbner et nordisk kontor i København til servicering af vores institutionelle investorer i Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island. De finansielle institutioner i Norden er avancerede, og derfor er kunderne både vidende og krævende. Gennem etableringen af lokalkontoret udvider Putnam sit servicetilbud til eksisterende kunder og etablerer et godt udgangspunkt for at tilbyde en række strategier – herunder vores unikke udvalg af rentprodukter – på tværs af det nordiske institutionelle marked”.

“Udnævnelsen af en leder med Erics omfattende viden om både det institutionelle marked og detailmarkedet samt etableringen af Putnams kontor i København er et bevis på, hvor meget vi tror på mulighederne på dette marked. På basis af Putnams eksisterende kundegrundlag og den kraftige efterspørgsel efter vore investeringskompetencer mener vi, at tidspunktet er optimalt til at engagere os langsigtet i regionen”.

Eric Pedersen får ansvaret for virksomhedens distributionsstrategi i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Island.
Han kommer fra Nordea Savings & Asset Management, hvor han var strategichef for kapitalforvaltning, private banking og pension. Han har siden 2000 været ansat hos Nordea, hvor hans ansvarsområder blev udvidet progressivt. Eric Pedersen er uddannet cand. polit. på Københavns Universitet med speciale i makroøkonomi og international økonomi.