QATAR AIRWAYS DREAMLINER FLYVER IGEN

København, 3. maj 2013

Den 1. maj genoptog Qatar Airways flyvningen med Boeing 787 Dreamliner, efter FAA's (Federal Aviation Administration) verdensomspændende flyveforbud. Selskabets Boeing 787 vil flyve dagligt mellem Doha og Dubai.

Qatar Airways CEO Akbar Al Baker var den første passager om bord i selskab med Boeings chef i Mellemøsten, Jeffrey Johnson samt en stor mediedelegation.

”Jeg har altid sagt, at jeg ville være den første til at flyve med Qatar Airways 787, når den igen blev taget i brug, og jeg er glad for, at vores Dreamliners flyver igen, så vi kan give vores passagerer det uovertrufne service- og komfortniveau, som Dreamlineren tilbyder”, sagde Akbar Al Baker.

”Efter et tilbageslag, som ikke kun har påvirket vores virksomhed men også andre flyselskaber over hele verden, ser vi nu frem til at introducere Dreamlineren på andre vigtige destinationer i de kommende uger. Jeg har altid hyldet Dreamlineren som et state-of-the-art-fly, der vil ændre menneskets måde at rejse på, og jeg er glad for, at jeg kunne være om bord under vores første flyvning. I den tid, vores Dreamliners har stået på jorden, har vi arbejdet tæt sammen med Boeing for at overvåge situationen. Sikkerhed har altid været højeste prioritet for
Qatar Airways, og jeg har fuld tillid til sikkerheden og trygheden på dette fly”, fortsætter Al Baker.

Qatar Airways flyver i dag med en moderne flåde på 123 fly til 126 vigtige forretnings- og turistdestinationer i Europa, Mellemøsten, Afrika, Asien og Stillehavsområdet, Nordamerika og Sydamerika. Inden for kort tid åbner selskabet også ruter til Salalah (Oman), Basra (Irak), Sulaumaniyah (Irak) og Chengdu (Kina).

Det femstjernede flyselskab Qatar Airways er af Skytrax World Airline Award kåret til verdens bedste flyselskab i 2011 og 2012. Qatar Airways har bestilt mere end 250 fly til en værdi af mere end 50 milliarder US-dollar. Blandt andet ligger der bestillinger på Airbus A350, A320 og A380 super jumbo samt Boeing 787 og Boeing 777. I oktober blev Qatar Airways som det første store mellemøstlige flyselskab tilbudt medlemskab af den globale flyalliance oneworld. Se flere oplysninger på www.qatarairways.com.

BILLEDER KAN DOWNLOADES FRA DENNE ADRESSE:

Brugernavn: qrcomms

Adgangskode: O4Au2006

For yderligere oplysninger:
Günter Saurwein, country manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, tlf. +46 (0)8 402 00 98

Lotta Berglin, Comma PR, Projektleder Qatar Airways, tlf.: +46 (0)73 408 99 36

Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, Tlf.: +46 (0)70 898 33 69

Mail:
Webside