QATAR AIRWAYS MEDLEM AF FLYALLIANCEN ONEWORLD FRA 30. OKTOBER 2013

10. september 2013

Fra og med den 30. oktober 2013 bliver Qatar Airways fuldgyldigt medlem af flyalliancen oneworld. Selskabet bliver det første fra Mellemøsten, der bliver en del af en global flyalliance. Qatar Airways er allerede nu klar til at indtræde i oneworld efter at have afsluttet implementeringsprogrammet et år efter at være indbudt - normalt tager denne proces omkring 18 måneder.

Fra og med de første afgange onsdag den 30. oktober vil 3 millioner medlemmer i Qatar Airways
Privilege Club kunne benytte oneworlds medlemsfordele, f.eks. optjene og anvende Qmiles-point hver gang de flyver med et af oneworlds allianceselskaber.
Medlemmerne omfatter i dag airberlin, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN Airlines,
Malaysia Airlines, Qantas, Royal Jordanian, S7 Airlines samt ca. 30 datterselskaber.

Privilege Club Platinum-medlemmer får Emerald-status i oneworld, Privilege Club Gold-medlemmer bliver tilsvarende oneworld Sapphire og Privilege Club Silver-medlemmer bliver oneworld Ruby. Fra og med den 30. oktober vil Privilege Club Platinum- og Gold-medlemmer også få adgang til de 550 lounger, der drives af alliancens medlemmer i lufthavne over hele verden. Det gælder også passagerer på
Qatar Airways First og Business Class.

Qatar Airways indtræden i oneworld indebærer mange fordele for alliancen og dens kunder, blandt andet:
-        forbindelser til 1000 lufthavne i mere end 150 lande med 14.000 afgange pr. dag
en flåde på næsten 3.500 fly, der transporterer 480 millioner passagerer pr. år
indtægter på 140 milliarder US-dollar pr. år

”I Qatar Airways relativt korte historie er det hurtigt lykkedes at etablere os som innovative og med høj kvalitet i alt, hvad vi gør. Vi er glade for at fortsætte i dette spor ved at være det eneste store flyselskab fra Mellemøsten, der bliver medlem af en af de globale flyalliancer. Vi er også stolte af at blive medlem af den bedste, oneworld, og derudover blive det med rekordfart. Vi ser frem til at indgå i alliancen sammen med nogle af verdens bedste flyselskaber og dermed kunne tilbyde flere fordele til vores kunder”, siger CEO for Qatar Airways, Akbar Al Baker.

”Kvalitet har altid været det vigtigste for oneworld. Derfor er vi glade for at kunne byde endnu et af verdens kvalitetsflyselskaber velkommen i alliancen, Qatar Airways. oneworld sigter efter at blive første prioritet for rejsende verden over. Qatar Airways tilfører en betydelig forbedring ved at tilbyde forbindelser til mange af de destinationer, der er vigtigst for disse rejsende. Vi ser frem til at byde Qatar Airways og deres kunder velkommen i verdens førende flyalliance” siger CEO for oneworld, Bruce Ashby.

Det femstjernede flyselskab Qatar Airways er af Skytrax World Airline Award kåret til verdens bedste flyselskab i 2011 og 2012. Selskabet er desuden af den svenske Grand Travel Awards 2011, 2012 og 2013 kåret til bedste interkontinentale flyselskab.

Qatar Airways har bestilt mere end 250 fly til en værdi af mere end 50 milliarder US-dollar. Blandt andet ligger der bestillinger på Airbus A350, A320 og A380 super jumbo samt Boeing 787 og Boeing 777. Den 30. oktober 2013 bliver flyselskabet som det første af de store selskaber fra Mellemøsten medlem af en global flyalliance, oneworldgroup. Se flere oplysninger på www.qatarairways.com.

BESØG FØLGENDE WEBSIDER FOR BILLEDER:

www.oneworld.com/toolkit

For flere informationer:
Günter Saurwein, Country Manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, tlf. +46 (0)8 402 00 98

Lotta Berglin, Comma PR, Projektleder Qatar Airways, tlf.: +46 (0)73 408 99 36

Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, tlf.: +46 (0)70 898 33 69

Mail:
Webbside