VERDENSBERØMTE KOKKE KREERER MENU TIL QATAR AIRWAYS

Nobu, Bhatia, Ramzi & Aikens byder på kulinariske lækkerier fra hele verden

København, 20. september 2012

De verdensberømte kokke Nobu Matsuhisa, Ramzi Choueiri, Vineet Bhatia og Tom Aikens er blevet håndplukket af Qatar Airways for at sætte en helt ny standard for maden om bord.
"Qatar Airways Culinary World Meny" er nye fristende kulinariske retter kreeret af det berømte kokketeam bestående af kokke, som har modtaget mange prominente udmærkelser, herunder flere Michelin-stjerner. Flere er prisbelønnede forfattere og kendt fra tv.

Chef Nobu fra Japan byder på mad med et touch af asiatisk fusion, Chef Ramzi fra Libanon skaber retter med indflydelse fra det mellemøstlige køkken, indiske Chef Vineet er kendt for sin unikke blanding af eksotisk indisk mad, og Chef Aikens fra Storbritannien tilbyder sin egen variation af europæiske kulinariske retter.

”Qatar Airways fortsætter med at udfordre og være førende i flybranchen gennem et forbedret serviceniveau og ved at udvide grænserne for ægte luksus og komfort. Vores introduktion af den nye Boeing 787 Dreamliner, et af verdens mest avancerede fly, tilbyder vores rejsende en helt ny flyveoplevelse. Vores nye kulinariske menu bliver endnu en unik del af flyveoplevelsen”, siger Akbar Al Baker, CEO for Qatar Airways.

”Som globalt flyselskab ved vi, at vores rejsende nyder at udforske nye køkkener og smags oplevelser.
Vi er derfor rejst rundt i verden og har samlet et team af kulinariske eksperter, som kan tilbyde vores passagerer den bedste mad oplevelse i luften”, siger Al Baker, som selv er beundrer af mad fra forskellige dele af verden.

Chef Nobu Matsuhisa, kulinarisk ikon og kendt for i løbet af 30 år at have blandet det japanske køkken med sydamerikanske ingredienser, har i dag 28 restauranter i 25 lande og har modtaget to Michelin-stjerner. Nobu forklarer filosofien bag sin mad:

”Jeg ønsker, at de, som smager min mad, skal spise, smile og le. For mig er det lykke. Qatar Airways forstår min filosofi. At arbejde med Qatar Airways er en spændende oplevelse, og jeg glæder mig til, at min mad serveres om bord på et 5-stjernet flyselskab, der sætter pris på produktet og servicen. Maden er en vigtig del af flyveoplevelsen, og det er en spændende udfordring at skulle tilpasse min mad efter deres fantastiske fly.

De kendte kokke har ikke kun taget hensyn til smag, konsistens, anretning og duft, som kræves for at skabe en mindeværdig oplevelse. De skal også tænke på, hvordan smagsløgene forandres i 10.000 meters højde samt hvilken type mad, der er mest velegnet til langdistanceflyvninger.

Den nye gourmet mad, som allerede tilbydes på udvalgte flyvninger, vil være tilgængelig for passagerer på flyselskabets nye Boeing 787 Dreamliner, som går i luften i løbet af de kommende måneder.

I 2012 har selskabet introduceret nye ruter til Baku (Aserbajdsjan), Tbilisi (Georgien), Zagreb (Kroatien), Kigali (Rwanda), Erbil og Bagdad (Irak), Perth (Australien) og Kilimanjaro (Tanzania). Inden for den nærmeste fremtid vil selskabet åbne ruter til Yangon (Myanmar) og Maputo (Mozambique) og Gassim (Saudi-Arabien).

Det femstjernede flyselskab Qatar Airways er af Skytrax World Airline Award 2012 blevet udråbt som verdens bedste flyselskab. Selskabet blev også udpeget som Bästa Flygbolag Interkontinentalt på den svenske Grand Travel Awards 2012.

Qatar Airways vil i 2013 have en flåde bestående af 120 fly og et globalt netværk med 120 destinationer. Flyselskabet har bestilt mere end 250 fly til en værdi af mere end 50 milliarder amerikanske dollar. Der er bl.a. bestillinger på Airbus A350, A320 og A380 super jumbo samt Boeing 787 og Boeing 777. Den nye lufthavn New Doha International Airport forventes at åbne sidst i 2012. Du kan få flere oplysninger ved at gå ind på www.ndiaproject.com.

BESØG VENLIGST FØLGENDE ADRESSE FOR AT FÅ VIST BILLEDER:
Brugernavn: qrcomms
Adgangskode: O4Au2006

For mere information:
Günter Saurwein, Country Manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, Tlf.: +46 8 402 00 98
Lotta Berglin, Comma PR, Projektleder Qatar Airways, Tlf.: +46 73 408 99 36
Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, Tlf.: +46 70 898 33 69