Debat i stedet for kirkegang ved Folketingets åbning

Anne Marie Geisler Andersen, Kamal Qureshi (SF) og Simon Emil Ammitzbøll (LA) ser forskelligt på trosspørgsmål. Men de er enige om, at en gudstjeneste ikke er en del af Folketingets åbningsdag. Derfor indbyder de for anden år i træk folketingsmedlemmer og pressen til et debatarrangement på samme tidspunkt som gudstjenesten ved Folketingets åbning.

En gudstjeneste er ikke en naturlig del af festdagen for et sekulært demokrati. Derfor har blandt andet Anne Marie Geisler Andersen taget initiativ til at arrangere et debatarrangement i stedet for.

Anders Jerichow og Frederik Stjernfelt vil være dagens debattører, og de vil diskutere det at leve på tværs af religion.

Arrangementet finder sted tirsdag den 5. oktober kl. 10.00-11.00 på Christiansborg i mødelokale PRO D.

Der er obligatorisk tilmelding på sfnamh@ft.dk .

Yderligere information; Anne Marie Giesler Andersen, 3337 4720.