Det nye radikale hold i Folketinget

Radikale Venstre fik det bedste valg i mere end 30 år og står nu med en gruppe på 17 folketingsmedlemmer. Med 9,5% af stemmerne svarende til 336.778 stemmer blev Radikale Venstre Christiansborgs fjerde største parti. Genvalg til Margrethe Vestager, Morten Østergaard og Marianne Jelved.

Ikke siden 1973 har Radikale Venstre fået mere end 9,5% af stemmerne ved et Folketingsvalg. Det svarer til 17 mandater i den nye radikale gruppe. De er som følger:

• Margrethe Vestager
  • Morten Østergaard
  • Marianne Jelved
  • Manu Sareen
  • Lotte Rod
  • Marlene Lorentzen
  • Camilla Hersom
  • Zenia Stampe
  • Lone Loklindt
  • Liv Holm
  • Jeppe Mikkelsen
  • Andreas Steenberg
  • Daniel Nyboe
  • Uffe Elbæk
  • Rasmus Helveg
  • Nadeem Farooq
  • Sofie Carsten Nielsen

Gruppe samles allerede lørdag til første gruppemøde på Christiansborg.

Yderligere information; pressemedarbejder Andreas Hemmeth, 6162 5300.