Hans Vestagers første dag på Christiansborg

Den 1. marts gik Marlene Borst Hansen på barsel og blev afløst af Hans Vestager, der er suppleant i Sydsjællands Storkreds. Han overtager posten som partiets kirke-, social- og kulturordfører og har første dag på Christiansborg i dag, mandag den 12. marts.

Radikale Venstres social-, kirke-, it- og kulturordfører, Marlene Borst Hansen, blev 1. marts afløst af Hans Vestager, da hun gik på barsel. Hans Vestager har dog været på tur med kulturudvalget i Rusland den seneste uge og har derfor første dag på Christiansborg i dag.

Frem til 1. december i år overtager Hans Vestager posterne som kirke-, social- og kulturordfører, mens Camilla Hersom bliver partiets it-ordfører.

Hans Vestager, der uddannet cand. theol., arbejder som sognepræst i Ølgod, men har taget orlov i perioden som folketingspolitiker.

Hans Vestager er Margrethe Vestagers far.

Yderligere information: Presseansvarlig Andreas Hemmeth; 6162 5300.