R: Bertels sundhedsforsikringer vil diskriminere pensionister og arbejdsløse

Regeringen har skabt et dyrt og bureaukratisk sundhedssystem, som diskriminerer folk, der ikke har en sundhedsforsikring.  Det er helt absurd, og må høre op nu, mener Radikale Venstres sundhedsordfører, Lone Dybkjær, der efterlyser ærlig snak fra Bertel Haarder.

”Hvis sundhedsministeren vil have en ordning, som betyder, at man diskriminerer pensionister og arbejdsløse, skal han sige det direkte og ikke sylte det ind i et spørgsmål om forsikringer. Så kunne vi tage en diskussion om det. Det er ikke den radikale vej - men det er helt åbenbart regeringens,” siger Lone Dybkjær.

”Radikale Venstre mener, at alle skal have er en udredningsgaranti hos det offentlige sygehusvæsen, så man hurtigt kan få at vide, hvad man fejler og derefter komme i behandling,” siger Lone Dybkjær.

Yderligere kommentarer; Lone Dybkjær, 3337 4711