R: Billigere busser til de unge et skridt i den rigtige retning

Forligskredsen bag transportaftalen har i dag aftalt at finansiere en ordning, hvor unge mellem 16 og 19 år skal tilbydes betydelig billigere kollektiv trafik fra 1. august i år. Det er i følge Radikale Venstres trafikordfører Johs Poulsen en total kovending fra regeringen og dets støtte Dansk Folkeparti.

"VKO har fra januar i år desværre gjort det op til 70 procent dyrere at anvende den kollektive trafik. Nu har en dugfrisk aftale med blandt andet Radikale Venstre aflyst denne stigning fra 1. august og endda sikret endnu lavere priser for unge på ungdomsuddannelserne. Det er et godt forhandlingsresultat, som vi kan være stolte af," siger Johs Poulsen, Radikale Venstres trafikordfører.

"Radikale Venstre vil gerne have flest mulige til at benytte busser og tog. Det er både god klima- og miljøpolitik. Dagens trafikaftale er et skridt i den rigtige retning. Men det er også kun et skridt på vejen, da vi på sigt skal have enkle og billige kollektive transporttilbud til hele befolkningen," siger Johs Poulsen.

Yderligere kommentarer; Johs Poulsen, 3337 4713