R: Bo Jeppesen ny sekretariatschef for Radikale Venstre

Bo Jeppesen tiltræder som Radikale Venstres sekretariatschef 1. januar 2011. Han har tidligere været ansat som sekretariatschef i statsministeriet, kultur- og fritidschef for Aalborg Kommune og direktør for TV2/Nord.

"Jeg glæder mig til samarbejdet med Bo. Han kombinerer en stærk ledelsesbaggrund med stor politisk indsigt og forståelse for udvikling af en organisation som Radikale Venstre. Vi står lige foran et folketingsvalg, og Bo styrker holdet. Radikale Venstre står over for at udvikle en ny organisation og et generationsskifte i folketingsgruppen," siger gruppeformand Margrethe Vestager.

Landsformand Klaus Frandsen ser også frem til samarbejdet:

”Med Bo Jeppesen har vi fået en stærk kapacitet i spidsen for det radikale sekretariat. Det gælder både den grundlæggende drift, men også udviklingen af Radikale Venstre som et parti, der baserer sig på netværk og som er åbent over for nye måder at engagere sig politisk," siger Klaus Frandsen.

Bo Jeppesen kender Radikale Venstre fra sin tid som pressemedarbejder for partiet i begyndelsen af 1990'erne. Han har beskæftiget sig med ledelse, politik og kommunikation i en række forskellige funktioner; som kultur- og fritidschef i Aalborg Kommune, en række forskellige opgaver for TV2, herunder som direktør for TV2/Nord, sekretariatschef i Statsministeriet og informationschef i Erhvervsministeriet.

Bo Jeppesen er 47 år, uddannet cand.scient.pol fra Aarhus Universitet og begynder i stillingen den 1. januar 2011. Han afløser Jesper Gronenberg, der forlader jobbet 31. december, hvor han begynder i TDC som afdelingsdirektør.

Yderligere kommentarer: Margrethe Vestager, 3337 4707