R: Bred aftale giver milliarder til kollektiv trafik

Regeringen, Dansk Folkeparti og Enhedslisten er netop blevet enige om rammerne for at fordele flere milliarder kroner til den kollektive trafik de kommende år. Radikale Venstres trafikordfører, Andreas Steenberg, er glad for den brede aftale og ser frem til at styrke den kollektive trafik.

”Jeg er meget glad for, vi nu har lavet en bred trafikaftale hen over midten i Folketinget, som kan sikre stabile rammer for den kollektive trafik i fremtiden,” siger Andreas Steenberg, Radikale Venstres trafikordfører.

Pengene bliver fordelt således, at der i 2012 bliver uddelt 600 mio. kr. og 1 mia. kr. i årene fremefter. Halvdelen af den 1 mia. kr. går til takstnedsættelser, mens den anden halvdel går til investeringer og forbedringer i den kollektive trafik. Eksempelvis renoveringer og udbygninger.

”Som forligspart er man med til at bestemme, hvordan de mange penge skal fordeles, og det er det arbejde, vi skal i gang med nu. Vi vil sætte os omkring bordet og finde ud af, hvordan pengene skal investeres mest hensigtsmæssigt,” siger Andreas Steenberg.

Yderligere kommentarer; Andreas Steenberg, 3337 4715