R: Den radikale folketingsgruppe sætter sig selv til salg

Den radikale folketingsgruppe sætter i dag sig selv til salg på den populære danske auktionsside QXL. Man kan byde på en frokost i Snapstinget med Marianne Jelved, Lone Dybkjær, Niels Helveg Petersen eller Margrethe Vestager med efterfølgende rundvisning på Christiansborg. Auktionen er en del af partiets fundraising til folketingsvalget.

Synes du også, at det politiske spil om magten i Danmark er spændende? Så har du nu mulighed for at komme bag den politiske scene og høre om hverdagen på Christiansborg fra politikerne selv.

I dag mandag den 4. oktober kl. 15.00 begynder en to uger lang auktion på det populære danske auktionsside QXL. Auktionen løber frem til mandag den 18. oktober.

Her vil fire politikere fra den radikale folketingsgruppe i partiets tjeneste sælge sig selv for at rejse penge til næste folketingsvalgkamp.

”Man må tænke kreativt, når man tænker fundraising. Med flere penge i kassen kan vi købe flere annoncer, hænge flere plakater op rundt om i Danmark og dermed komme i kontakt med mange flere danskere. Vi har også oprettet en valgfond, man kan donere månedlige beløb til,” siger Margrethe Vestager, formand for Radikale Venstres folketingsgruppe og fortsætter:

”Vi må se, hvor høje bud vi ender på med denne auktion, men bare vi får dækket frokosten og lidt til, så gør mange bække små jo heldigvis en stor å. Da Barack Obama førte valgkamp i 2008, lykkedes det ham at indsamle enorme summer gennem såkaldt microfundraising. Derudover er det altid fedt at møde og have tid til at tale med et andet menneske og udveksle politiske synspunkter.”

Ved auktionen kan man byde på en frokost i Snapstinget med Marianne Jelved, Lone Dybkjær, Niels Helveg Petersen eller Margrethe Vestager med efterfølgende rundvisning på Christiansborg. Auktionen er en del af partiets fundraising til folketingsvalget.

Gå direkte til auktionen her: http://bit.ly/cTwdRM

Se den radikale valgfond her: www.radikale.dk/valgfond

Mere info: Kampagneansvarlig Anna Rørbæk, 3337 4764