R: Der er stadig fattigdom i Danmark

Radikale Venstres socialordfører Marlene Lorentzen beklager, at fattigdomsdebatten i dagens medier er kommet til at handle om danskernes såkaldte krævermentalitet.

”Vi må ikke glemme, at der er reelle fattigdomsproblemer i Danmark. VK-regeringen indførte en række fattigdomsydelser, som har betydet, at nogle familier ikke går til tandlægen, at de ikke har råd til at købe fødselsdagsgaver, og at de undlader at betale deres husleje,” siger Marlene Lorentzen.

Men hun mener imidlertid også, at der er grund til at glæde sig:

”Heldigvis har den nye regering taget fat om nældens rod og afskaffer allerede fra 2012 starthjælpen, introduktionsydelsen, 450-timersreglen, loftet over kontanthjælpen og loftet over børne- ungeydelsen,” siger Marlene Lorentzen.

Yderligere kommentarer: Marlene Lorentzen, 3337 4709