R: Dybeste medfølelse til de dræbte soldaters familie, venner og kollegaer

To danske soldater er dræbt, og tre andre er såret, da deres køretøj blev ramt af en eksplosion i Helmand-provinsen i Afghanistan, hvor de danske soldater gør tjeneste. Radikale Venstres gruppeformand Margrethe Vestager udtrykker sin dybeste medfølelse til de dræbte soldaters venner og familier, og sender sine tanker til de sårede og deres pårørende.

”Det er tragisk og ulykkeligt, at endnu to danske soldater i dag har mistet livet i Afghanistan. Min dybeste medfølelse går til de dræbte soldaters familie og venner og til kollegaerne i Helmand-provinsen. Jeg håber, de sårede soldater kommer sig uden men,” siger Radikale Venstres gruppeformand Margrethe Vestager.

”De danske soldater kæmper for demokrati, fred og stabilitet i en meget urolig del af Afghanistan, og deres indsats er et særdeles væsentligt bidrag i kampen for en bedre verden. Det er en opgave, som jeg har dyb respekt for, og derfor er det med sorg, at jeg modtager denne triste nyhed," siger Margrethe Vestager.

Yderligere kommentarer: Margrethe Vestager, via rvhekj@ft.dk