R: Dybeste medfølelse til dræbt soldats familie, kolleger og venner

En 27-årig dansk soldat blev her til morgen dræbt i Afghanistan, hvor de danske styrker gør tjeneste. Radikale Venstres gruppeformand, Margrethe Vestager, udtrykker sin dybeste medfølelse til den dræbtes soldats familie og venner.

”Det er en meget tragisk nyhed, vi i dag har fået fra Afghanistan. Mine tanker går først og fremmest til den dræbte soldats familie, venner og kollegaer i deres sorg. Deres tab kan ikke på nogen måde erstattes,” siger Margrethe Vestager, gruppeformand for Radikale Venstre.

”De danske soldater løser en særdeles vanskelig opgave.  Jeg har dyb respekt for deres indsats. Det er med sorg, at jeg modtager denne triste nyhed," siger Margrethe Vestager.

Yderligere kommentarer: Margrethe Vestager, rvanbh@ft.dk