R: Johs. Poulsen helliger sig byrådsarbejdet i Herning

Radikale Venstres miljø- og kulturordfører, Johs. Poulsen, har i dag meddelt folketingsgruppen, at han ikke genopstiller ved det kommende valg. Johs. Poulsen vil fremover lægge al sin energi i byrådsarbejdet i Herning, hvor han har siddet siden 1982.

"Da jeg i 2005 blev valgt til Folketinget, sagde jeg, at skulle jeg en dag af arbejdsmæssige grunde blive tvunget til at vælge mellem lokal- og landspolitik, ville jeg vælge lokalpolitikken," siger Johs. Poulsen.

"Siden kommunalvalget for et år siden har jeg været eneste radikale medlem af Herning byråd og må nu erkende, at det på længere sigt er for krævende."

Det er ikke uden vemod, Johs. Poulsen siger farvel til Folketinget ved det kommende valg.

"Det har været seks spændende år, hvor jeg blandt andet har været med til at sikre en perspektivrig grøn transportaftale og fået vedtaget oprettelsen af fem nye nationalparker. Når det endelige skulle være, er jeg glad for, det kan ske på et tidspunkt, hvor det går rigtig godt for Radikale Venstre," siger Johs. Poulsen.

"Så der er i hvert fald ingen, der kan beskylde mig for at rende af pladsen."

Radikale Venstres gruppeformand, Margrethe Vestager, respekterer Johs. Poulsens beslutning, men kommer til at savne ham i det daglige arbejde.

"Jeg har kendt Johs. i mange år som en humørfyldt og seriøs kollega og ven. Vi kommer til at savne Johs. og hans ubestridelige dygtighed, derfor vil vi også efter næste valg trække på Johs. for at styrke og udbygge samarbejdet mellem folketingsgruppen og den kommunale verden," siger Margrethe Vestager.

Yderligere kommentarer: Johs. Poulsen, 3337 4713, eller Margrethe Vestager, 3337 4707