R: Ny ombudsmand er det rette valg

Radikale Venstre er svært tilfredse med valget af Folketingets nye ombudsmand.

Folketingets retsordførere peger på Jørgen Steen Sørensen som Folketingets nye ombudsmand. Radikale Venstre er meget tilfredse med valget af ombudsmanden, der skal kontrollere statslige, kommunale og andre offentlige myndigheder.

” Det er et enormt ansvarsfuldt hverv, og derfor har vi været omhyggelige med valget af Jørgen Steen Sørensen. Vi har valgt ham, fordi han er blandt landets dygtigste jurister, og blandt andet har stået i spidsen for at få styr på anklagemyndigheden efter politireformen, hvilket har været en stor opgave,” siger Jeppe Mikkelsen, retsordfører for de Radikale.

Jørgen Steen Sørensen kommer fra stillingen som rigsadvokat. Derudover har han arbejdet mange år i Justitsministeriet, været hos Ombudsmanden, arbejdet for den britiske regering, været landsretsdommer mm.

”Den nye ombudsmand kommer med en stor bunke relevant erfaring, så jeg er sikker på, at ombudsmandsfunktionen også fremover er i trygge hænder,” siger Jeppe Mikkelsen.

Yderligere kommentarer: Jeppe Mikkelsen, retsordfører 61625195