R: Nye ordførerskaber i Radikale Venstres folketingsgruppe

Onsdag fordelte Radikale Venstres folketingsgruppe ordførerskaberne imellem sig. De 12 folketingsmedlemmer får følgende ordførerskaber:

• Marianne Jelved: Finansordfører og gruppeformand
  • Liv Holm Andersen: Kommunalordfører, boligordfører, psykiatriordfører, integrationsordfører og ordfører for udsatte børn og unge
  • Nadeem Farooq: Skatteordfører og arbejdsmarkedsordfører
  • Camilla Hersom: Fødevareordfører og sundhedsordfører
  • Lone Loklindt: Udviklingsordfører, menneskerettighedsordfører og miljøordfører
  • Marlene Lorentzen: Socialordfører, kirkeordfører, IT-ordfører og kulturordfører,
  • Jeppe Mikkelsen: Retsordfører, ordfører for Nordisk Råd, Grønland og Færøerne og ordfører for højskoler, efterskoler og friskoler
  • Sofie Carsten Nielsen: Europaordfører, ligestillingsordfører ordfører for videregående uddannelser og forskning
  • Rasmus Helveg Petersen: Udenrigsordfører og klima- og energiordfører
  • Lotte Rod: Uddannelsesordfører og forbrugerordfører
  • Zenia Stampe: Forsvarsordfører, indfødsretsordfører, udlændingeordfører, medieordfører og grundlovsordfører
  • Andreas Steenberg: Erhvervsordfører, trafikordfører og landdistriktsordfører

Yderligere oplysninger: Pressemedarbejder Andreas Hemmeth, 6162 5300