R: Ønsk Danmarks nye statsborgere tillykke

På søndag afholder Folketinget den traditionsrige statsborgerskabsdag på Christiansborg. Alle danskere har mulighed for at sende hilsner via Twitter til de nye statsborgere. Hilsnerne bliver vist på en storskærm, som Radikale Venstre stiller op på Christiansborg. Radikale Venstre tog i 2006 initiativet til statsborgerskabsdagen, og siden har det været en årlig tilbagevendende begivenhed med stor succes.

Igen i år gør Radikale Venstre det muligt for alle danskere at byde nye medstatsborgere velkomne. Velkomsthilsnerne vil blive vist på en storskærm på Christiansborg på selve statsborgerskabsdagen.

Ligeledes vil der være mulighed for, at alle kan sende deres egne bud på gode danmarksbilleder ind via Flickr; et billede af bøgeskoven, børn der kælker eller byen i sit flotte lysskær. Slip fantasien og kreativiteten løs og tag et billede af det, der gør Danmark til noget ganske særligt. Billederne vil både blive vist på storskærm på Christiansborg i løbet af dagen og på www.radikale.dk/statsborger .

Et bredt udvalg af Radikale Venstres folketingsmedlemmer og ministre vil også være til stede for at hilse på Danmarks nye statsborgere.Margrethe Vestager,Morten Østergaard, Manu Sareen,Marianne Jelvedog flere andre kommer forbi til en uformel snak om Danmark og politik.

Pressen og nye statsborgere er velkomne i lokale 1-117, hvor politikere og resten af Radikale Venstre vil holde til. Vi sørger for masser af godt humør, bolsjer og balloner.

Statsborgerskabsdagen på Christiansborg er en festdag, som oprindeligt var en radikal idé. På denne dag kan nye danske statsborgere fejre deres statsborgerskab sammen med hinanden, de danske politikere og de ansatte i Folketinget.

Tid og sted for statsborgerskabsdagen: Søndag d. 29. april, fra kl. 13.00 til 14.10 på Ridebanen foran Christiansborg og fra kl. 14.10 til 16.00 i Folketinget på Christiansborg.

Læs mere om hvordan du kan tweete din velkomsthilsen og indsende dit danmarksbillede på www.radikale.dk/statsborger . Hashtag for dagen er #statsborger.

Yderligere oplysninger: Koordinator for statsborgerskabsdag, Katrine Løvgaard, rvkatl@ft.dk .