R: Tid til handling

Det var igen en rituel stammedans, da Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) holdt Folketingets åbningstale. Planer om planer uden handling.

”Dansk økonomi er historisk dårlig. Krisen i dansk økonomi er større end krisen i det konservative gruppeværelse. Statsministeren har brugt 40 minutter på at feje krisen ind i under gulvtæppet, fordi han ikke vil erkende, at regerings plan for dansk økonomi er kuldsejlet,” siger Margrethe Vestager, Radikale Venstres gruppeformand.

Regerings tro på at man kan spare sig ud af krisen, virker ikke. Det har både Dansk Industri, Vismændene og Danmarks førende økonomer påpeget.

”Mens der bliver skåret ind til benet på vores skoler og på vores universiteter, siver væksten langsomt, men sikkert ud af Danmark. Det eneste Statsministeren taler om er, at han vil præsentere endnu en plan for dansk økonomi. Til foråret. Vores børn, vores skoler og vores virksomheder kan ikke vente til foråret,” siger Margrethe Vestager.

”Der er ikke brug for flere skåltaler om planer. Det er brug for handling. Det er tid til at tage ansvar. Vi ved, hvad der virker; en afvikling af efterlønnen ville hjælpe dansk økonomi her og nu og i fremtiden. Hvis Statsministerens eneste svar på problemerne for dansk økonomi er at sparke det hele til hjørne, burde han i det mindste erkende det, og udskrive valg,” siger Margrethe Vestager.

Yderligere kommentarer: Margrethe Vestager, 3337 4707